Pružná pracovní doba
možnost častých home office
technika od zaměstnavatele
nábor mladých lidí s minimem zkušeností
často nekompetentní nadřízení
nekomfortní pracovní prostředí
protekce a přátelíčkování přebíjí schopnosti
absence vize
když už někdo vizi má je delulu
kafkovsky spletitá infrastruktura
časté překrucování pravdy a faktů za účelem hezkých grafů a kvartálních výsledků
zkostnatělé
důležitější než odvedená práce je to jestli přitom vypadáte jakože pracujete
Jistotu a stabilitu
Seznam má víceméně bezedné kapsy, čili finance nejsou problém. Stejně tak má velmi nízké nároky. A většina práce je víceméně bez dopadu na okolní svět a bez risků, když se tedy něco stane, nic to neohrozí.
V Seznamu vás nikdy za nic nevyhodí, takže ideální pro lidi, kterým jde o teplé místečko v korporátu. Jediné pozitivum je, že nabírají studenty/absolventy a není třeba mít předchozí zkušenosti.
Kvalita kódu je na nízké úrovni - testy jsou sprosté slovo, dokumentace buď neexistuje nebo není aktuální. Clean code a best practises radši ani zmiňovat.
Jedinou motivací lidí jsou peníze - tedy kvartální odměny, takže není žádná motivace dělat cokoliv jiného, než jen bouchat kód. Píchačky! Každá minuta se měří, když chcete pracovat z domova, musíte o to požádat nadřízeného přes interní nástroj a on vám to musí schválit.
Za ten rok, co jsem tam působil jsem nedostal žádnou zpětnou vazbu, neexistuje žádný mentoring, plán rozvoje, nic. Jen kvartální cíle, které vám zadá váš šéf.
Mzda je mizerná. Takže schopní lidi odcházejí jinak a ti, co se flákají tam zůstanou. Zapomeňte na nějaké konference, vzdělávání apod. Ty mzdy navíc nejsou navázané na dovednosti, ale fungují na principu 'kdo si kolik vyhádá'.
Všechno záleží na týmu, neexistuje jednotná firemní kultura, takže se může stát, že je váš šéf otřesný a tím nic neuděláte.
Produkty, které Seznam vytváří jsou pro méně inteligentní lidi a vyšší vedení má velmi kontroverzní názory, které veřejně sdílí.
Každého nováčka v obchodu čeká super zaškolení, které mě v začátcích velmi nadchlo. Po čase toto nadšení opadlo - školení je opravdu pouze okrajové a pak zjistíte, že je realita jiná. Školitelé bohužel realitu neznají. Super je určitě technika, kterou obchodník při nástupu obdrží.
Zklamal mě obecně přístup Seznamu k obchodníkům. Home office pouze, když se plní plán, takže první měsíce nemáte šanci HO mít, i když máte během dne schůzky a jednalo by se o HO jen pár hodin denně. Seznam má nároky, které nutí obchodníky v jistých směrech ohýbat ten systém, což mi přijde zbytečné - firmě to nic nepřinese a obchodník ztrácí čas, který by mohl využít v jiných aktivitách. Aktivit ke splnění plánu je příliš a nějaké ani jako obchodník neovlivníte, takže mi to nepřijde příliš motivující, spíše naopak. Na pozici manažera obchodní sítě pracují zaměstnanci, kteří v obchodě nikdy nepracovali.Obrovské rozdíly mezi jednotlivými regiony - co se týče náplně práce a nastavených pravidel. Nečekal jsem, že zde bude až takové korporátní chování a jsem velmi zklamaný. Prezentace Seznamu je úplně jiná než jaký ve skutečnosti Seznam je. V bublině zaškolování vám vše přijde super, ale jakmile nastane realita, tak jste v jiném světe, kde jsou ke všemu všichni ostatní velmi demotivováni (napříč všemi odděleními).
Platy prvních 8 let byli velice slušné a 80% platu byla provize za obchody, školení bylo také velice slušné
Velký tlak na výsledky za každou cenu, neochota snížit plány, když firma, se kterou jsme obchodovali
zkrachovala, skončila, odebírání stálých klientů a dávání nováčkům,
arogance nadřízených, neustálé opakování když se ti to nelíbí můžeš jít
jinam, určití jedinci nedotknutelní
Kolegové
Neomezeně kávy v kuchyňce
Možnost firemní posilovny
Cafeterie
Některé benefity
Vybavenost pracovního místa (set klávesnice a myši za 200,- kč)
Přístup nadřízených
Někteří manažéři dokáží nalhat tolik věcí, které pak nesplní, jen aby Vás na dannou pozici dostali.
Peníze
Ignorování požadavků zaměstnance
Nerespektování Homeoffice
Pomlouvání
Nemožnost růstu na některých pozicích
Super trenérský tým, vstřícné HR, skvělí odborníci napříč odděleními (když si je umíte najít), zbytky otevřenosti a dobré firemní kultury, pořád ještě brand.
V rámci transformace se mění i firemní kultura a ne k lepšímu. Obchodní oddělení je de facto v rozkladu. K manažerům i obchodníkům se komunikuje nesrozumitelně. Strategické posty zastávají lidi kteří jsou možná analyticky skvěle vybaveni, ale neumí komunikovat, vést ani motivovat. Případně dochazí k manažerským rozhodnutím na základě momentální emoce. Lidi kteří jsou opravdu schopni mizí, buď sami nebo jsou velmi rychle a nesrozumitelně odejíti. (zkuste rozumně vysvětlit, že vyhazujete někoho kdo je opravdu dobrý.. ) Jsou tady pořád srdcaři, ti ale velmi rychle mizí.
V době hodnocení byl/a:
Současný zaměstnanec
Z oddělení:Management
Odpracoval u zaměstnavatele:zaměstnanec nic nevyplnil
Společnosti ze skupiny Alma Career budou zpracovávat Vámi zadaný e-mail, aby Vám mohly posílat nabídky nových pozic a/nebo hodnocení firem. Nastavení těchto e-mailů můžete spravovat ve svém účtu na Atmoskopu Zobrazit více | Podmínky služby
Atmoskop.cz - najděte si práci, která vám sedne
Věříme, že by lidé měli mít práci, která přirozeně zapadne do života, jaký chtějí mít.
Hodnocení jsou anonymní a firmy je nemohou smazat.
Ještě nemáte účet na Atmoskop.cz? Zaregistrujte se