42 dnů dovolené - nadstandartní na trhu.
Cafeterie - volba balíčků dle přání zaměstnance.
Vysoký příspěvek na DPS.
Nespokojenost celkově převládá na všech pobočkách v rámci republiky, níže uvádím nejvýznamnější důvody a příčiny:
1. Zvýšený tlak na plánování poradenských schůzek, během začátku mého působení stačilo mít za den 3 schůzky na den, aktuálně musíme mít 6 poradenských schůzek denně - schůzky si bohužel musíme domlouvat telefonicky sami. Denně obětujeme zbytečnému kontaktování klientů 2 až 3 hodiny. Klienti samozřejmě o schůzky nemají zájem a zbytečně je to obtěžujeme!! Manažerům nestačí ani 25 hovorů denně...v ideálním případě máme mít za den 6 poradenských schůzek a 35 hovorů.
V jiných bankách a obchodních společnostech pomáhají
call centra k domlouvání schůzek, v České Spořitelně
bohužel nikoliv.
2. Během roku 2024 došlo k prudkému nárustu v plánování prodejů z 1Q na 4Q došlo k následujícímu navýšeni:
- zvýšení o 54% v rámci spotřebitelských úvěrů.
- zvýšení o 42% v rámci jednorázových investic
- zvýšení o 63% v rámci pravidelných investic
Za jeden rok velmi nepříjemné zvýšení plánu.
3. Velmi nefér bonusový systém, který je pod republikovým průměrem, prudké navyšování plánu během roku Vám oddálí šanci na bonusy. Na pozici OBAS - Osobní bankéř senior,
je navíc vysoké očekávání na plnění plánu, které se nedá
smysluplně zvládnout, protože klienti z vyššího segmentu
mají často služby a produkty u konkurence.
4. Velmi nízká úroveň vyspělosti manažerů, kteří toho prakticky moc neumí, nepodpoří Vás, veřejně zaměstnance kritizují - velmi nízká úroveň profesionálního jednání.
Pořád nutí bankéře k častému volání klientům,
kteří nic nepotřebují. Manažerům bohužel chybí lidský přístup,
a mladí lidé do 30 let z generace Z to nemají šanci dlouhodobě zvládnout.
Zažil jsem, že mi manažerka během 5 minut na schůzce,
řekla celkem 8krát ať více volám klientům??!! - za 12 let, co pracuji na obchodních pozicích jsem nic takového nezažil.
5. Klienti aktuálně nemají velký zájem kvůli častým hovorům
chodit osobně na pobočkovou síť a bohužel si často ruší účty.
6. Z výše uvedeného je jasné, že v obchodních týmech panují velmi napjaté, až nepřátelské nálady a manažeři to samozřejmě podporují. Bohužel je normální výměna poloviny týmu na pobočce během 1 roku, kteří odcházejí mimo banku, za klidnějším zaměstnáním.
7. Velmi komplikovaná pracovní doba, často dlouhé směny,
přesčasy z důvodu velkého a nesmyslného volání klientům.
Krátké přestávky na oběd.
obchodní plány - každý kvartál vyšší (začínají být nedosažitelné)
rostoucí počet denních schůzek (začínal jsem na 4/denně, nyní 6/denně a uvažuje se o 7)
povinné úkoly, které z 80 % jsou bezvýznamné a oslovují klienty, kteří dlouhodobě o služby banky nemají zájem.
v práci jste od 8.00 do 17.30 někdy i déle
raporty na vše
big brother se vším všudy
Příspěvky na penzijní spoření, na stravenky, 5D sick days, 12D Můj den. Fajn je, že už jdou zařídit zkrácené úvazky.
Při plném úvazku je člověk v práci prakticky celý den a nemá vůbec čas na rodinu a koníčky. A platy by mohly být vyšší, fajn by bylo dorovnání na kolegy v Rakousku. Systém prodeje a odměn je aktuálně nastavený tak, že je obtížné na odměny dosáhnout.
Order and rules
Na pobočkách je pracovní doba pevně daná dle otevírací doby poboček (cca 8:00 - 17:00), home office je omezený (velmi přísná kritéria k dosažení tohoto benefitu), pracovní místo na daný den je předem rozepsáno (zasedačky), při prodeji produktů striktní dodržování předpisů, dále dodržování interních předpisů - bezpečnost, bankovní tajemství atd. Na vše jsou tabulky: sledují se např. počty telefonátů, schůzek, prodeje. Čerpání dovolené a jiného volna vždy v závislosti na provozu poboček, vše se plánuje dopředu.
Skvělí kolegové, otevřená atmosféra, velká možnost dalšího rozvoje, home office, top pracovní nástroje, 42 dní volna a skvělé benefity (hypotéka, psychologická péče, praktický lékař).
Na trhu by se daly najít pozice o něco lépe placené, ale ty nefinanční výhody (hlavně to volno) to dostatečně vyvažují
Find out how your ideas match what employees of this company say.
Just 3 minutes
Velice mne mrzelo, že po více než 29 letech práce v České spořitelně jsem obdržela výpověď z důvodu nadbytečnosti rok před důchodem. Jinak po celou dobu v této korporátní společnosti jsem vždy byla spokojená a plnila svěřené úkoly i nad rámec pracovní doby.
Velmi přátelské přijetí od kolegů, pomoc ve zkušební době.
Vysoká kvalita školení, pravidelná zpětná vazba nastavená automatem, testy, kontrolní otázky.
Příjemné pracovní prostředí, kvalitní pomůcky (tablet, mobil..)
Přístup manažerky, která po většinu času nebyla přítomna na pobočce, čerpání dovolené, nemoc, služební cesty.
Absence zpětné vazby, první s názvem "1.měsíc, jak se ti líbí" proběhla až po dvou měsících a byla pouze o sdělení o ukončení poměru bez zpětné vazby. Na můj dotaz, co jsem udělala špatně (hotové kurzy v termínu, splněná certifikace..), bylo odpovědí "Já bych to nerozebírala".
Faktem je, že kolegyně mi zmiňovaly, že se jich na mě vyptává, jak se se mnou spolupracuje, co si o mě myslí...atd. Proste "Mnichov" = o nás bez nás.
Byla zřejmá velká antipatie ze strany manažerky. Mě sdělila, že se mohu v budoucnu ucházet o jiné místo v ČS. Přestože jsem to udělala a hlásila se na jinou pobočku, mou žádost zamítli. Mám za to, že jsem interně vedená, jako "ukončena zaměstnavatelem", tedy stopka v ČS.
Jobs for people with no work experience
Lidé bez zkušenosti si nepřináší návyky z předchozích zaměstnání a jsou lépe tvarovatelní.
Pleasant work environment
Krásný design, příjemná hudba, vůně. Opravdu milí a přátelští kolegové, měla jsem štěstí. Bohužel vždy je atmosféra tvořena hlavně lidmi. A pokud někoho do týmu nechtějí, nezmůže nic TOP pracovní výkon. Manažerka to viděla jinak.
Don't you have an account on Atmoskop.cz yet? Register
By registering you will also unlock:
Easier company tracking and receiving job offers
More accurate recommendations of companies that meet your needs
All Atmoskop content
Je to stabilní zaměstnavatel a nemusíte se bát o mzdu. Dávají i slušné benefity.
Zaměstnavatel se tváří, jak jsou všichni jedna velká rodina a jak dbá na firemní kulturu, ale realita je jiná, prostá - vymačkat z lidí co nejvíc práce za co nejmíň peněz. A k tomu vám jasně dává najevo, jak si nevážíte jeho přízně a benefitů. Dokud vám to takhle vyhovuje, podvolíte se, spolknete hořkost nesmyslných nařízení, není problém. Ale zkuste něco zkritizovat (byť oprávněně a v zájmu firmy) - je vám bez okolků dáno najevo, že na vaše místo čeká x dalších. Vaše zkušenosti, odvedená práce a seniornost nikoho nezajímá.
A taky musíte vydržet velký tlak a stres. Spousta lidí to nedává a odnáší to i zdravotně.
Problém je hlavně střední management. Je to taková šedá zóna plná korytářů a patolízalů, kteří udělají cokoli, aby ukázali svoji důležitost, vykázali nějakou činnost a udrželi si tak svoje teplé místečko.
Zkrátka typická korporace se všemi korporátními neduhy.
Order and rules
Práce v callcentru je přesně řízená. Od plánu směn, přes čerpání osobního volna po prodejní plány a cíle. Například pauza na oběd je plánovaná na konkrétní předem určený čas. Takže si nemůžete vybrat, kdy a s kým půjdete na oběd. Máte to naplánováno a musíte to stihnout do 30 minut přesně. Jít do restaurace je stres, že to nestihnete, tak většinou pojíte něco z krabičky z domu v kuchyňce nebo u počítače. Je to vhodné pro ty, komu tenhle styl fungování nevadí.
Response from employer:
Dobrý den, děkujeme za zpětnou vazbu. Mrzí nás Vaše zkušenost s vedením.
Podpora skvělých šéfek a šéfů je u nás v současné době velké téma zahrnující mnohé konkrétní aktivity pro jejich rozvoj. Cílem je mít ve Spořce lídry*ně, se kterými je radost pracovat.
K práci v klientském centru doplním, že kromě pravidel nastavených podle potřeb klientů nabízí značnou flexibilitu z pohledu úvazků i místa výkonu práce.
Přejeme, ať se Vám daří v další kariérní cestě.
S pozdravem
Vendula M.
Nejvíc spokojená jsem s manažerkou a s kolegy. Máme nadstandardní dny volna navíc ( ale vzhledem k pracovní době je člověk opravdu potřebuje i na běžné zařizování). Pracujeme v teple, i když bez denního světla. Výplata chodí vždy včas, na to se tu můžeme opravdu spolehnout.
Uvítala bych denní světlo v pracovním prostoru a taky čerstvý vzduch. Možnost obyčejně si vyvětrat opravdu chybí. Změn je mnoho a jsou opravdu rychlé a i když se nebojím adaptovat na novinky, někdy mám pocit , že to není v lidských silách všechno pobrat. A taky worklife balance se mi tady moc nedaří. Vracím se domů každý den až večer, cítím to už i na zdravotním stavu. Sezení nad tabletem devastaci jen urychluje.
Security and stability
Jistotu zde máte v tom, ze se Vám nikdy nezpozdí výplata. Už ale nikoli v tom, ze takhle v pátek odpoledne Vám na pobočku nakráčí HR a řekne Vám, ze v pondělí už nemusíte chodit. Mě se to zatím nestalo, ale několika lidem z okolí už ano. Naposledy před pár dny. A to se nebavíme o tom, že by snad došlo k nějakému hrubému porušení (tam by to člověk čekal), ale stačí, že se něco interně mění. A to se mění neustále. Můžete mít kliku a vydržet až do důchodu. Nebo taky ne.
Opportunity to learn new things
Od vstupu na půdu spořitelny (píšu z pozice bankéře s portfoliem) nevyjdete z procesu adaptace na nové. Nové systémy, změny v procesech, vzdělávání v produktových oblastech, rozvíjení obchodních dovedností. Máte k dispozici kouče (i když tohle je zrovna oblast, která mě nepřesvědčila, že je uchopena správně, záleží ale na úhlu pohledu i na tom, na koho zrovna narazíte). Povinně Educa certifikace ČNB včetně následného vzdělávání, kurzy během celého roku v interní aplikaci Amos, k dispozici volitelně red button s různými kurzy a přednáškami (jen ten čas na to chybí). Práce s AI je dost korporátní, ale setkáte se s ni čím dál častěji. Pro člověka, který chce klid a čistou hlavu, není ČS dobrá volba. Kromě toho, že výplata je vždy na účtu včas, je tu změna vlastně jediná jistota:-)
Kvalitní vzdělání, benefity, kolegové, kvalitní produkty, super IB
Neuvěřitelný tlak na obchod a práci. Vysoké pracovní zatížení a nemožnost skloubit s osobním životem. Neférové jednání od manažera spojená s nekvalitním přístupem manažera, který neví která bije. Klient někdy až na posledním místě a ne na prvním místě. Neustálé porady o ničem. Přemrštěné nároky na výkon a k tomu nedostatečné ohodnocení těchto nároků.
Alma Career companies will process the e-mail you provide in order to send you job offers and/or company reviews. You can manage the settings for these e-mails in your Atmoscope account. Show more | Terms of Service
Atmoskop.cz - find a job that suits you
We believe that people should have a job that fits naturally into the life they want to lead.
Ratings are anonymous and companies cannot delete them.
Jeden den s naší kolegyní Sandrou
Finanční zdraví klienta na prvním místě
Granty pro zaměstnance
Don't you have an account on Atmoskop.cz yet? Register