Svobodně učit podle literatury, kterou zvolím. nejsou píchačky jako v podniku
Výuka je ve škole na posledním místě, jen projekty, projekty, úspěšnost se hodnotí podle počtu napsaných článků, podle účasti na projektech. Jestliže má mít profesor za celoživotní práci 35 tis. Hrubého -podle tabulky, svědčí to o české společnosti...
+ 6 týdnů dovolené
+ klid, žádné píchačky a kontrola docházky, občasné volno (rektorský sportovní den, aj.)
+ pružná pracovní doba (pevně 8-15, pátky 8-14:30) - většinou se odchází dříve
- věkový průměr velmi vysoký
- pracovní nasazení velmi nízké
- kariérní růst téměř neexistující
- zkostnatělá vnitřní kultura a politikaření (velmi malá šance věci změnit nebo pohnout s nimi)
Pozitiva:
1) Určitá míra akademické svobody (čím se budu zabývat, volnost v tvorbě pracovní doby, atd.),
2) Dalo by se říci, že 8 týdnů dovolené! Ale zdání klame - během léta se často pracuje právě na vědě a výzkumu (snaha si přivydělat nějakou tu korunu) a dohání se vše, co se nestihlo!
3) Spolupráci s praxí a řešení praktických problémů (práci na projektech) nezavrhuji, právě naopak! Díky tomu VŠ pedagog výrazně rychleji odborně roste!!!
Tvůrci aplikace pro ČVUT (VŠ) zapomněli vzít v potaz pedagogické profese! VŠ pedagog kromě výuky musí dělat výzkumné a vývojové práce (HS, projekty, granty), jinak by finančně nepřežil, neboť mzdové tarify pro jednotlivé ped. profese jsou "hanebné"!!! Do školství jde peněz z MŠMT prý dost, akorát se k učitelům nedostanou!!! Zkrátka všude se mluví o skvělé ekonomické situaci a růstu, akorát na veřejné VŠ (technického zaměření) se při navyšování platů jaksi zapomnělo a ani managementu VŠ (natož úředníkům z Ministerstva) to asi příliš nevadí!
Negativa:
1) V současnosti je značný problém velké projekty (granty) získat, neboť je velký převis poptávky oproti nabídce!
2) Mladí doktorandi (často budoucí akademičtí pracovníci)na akademické půdě mají "hanebné" stipendium! Pokud k tomu nezískají alespoň dílčí úvazek, nebo podíl na velkém projektu, težko s penězi vyžijí (založí rodinu)!
3) Skoro se zdá, že si ani současná společnost a její vládnoucí garnitura dostatečně neváží technické intelligence na VŠ, která vychovává pro naši průmyslově zaměřenou ekonomiku do budoucna odborné technické pracovníky???
P.S.: možná se čeká, až bude plat VŠ pedagogického pracovníka nižší, než plat popeláře? Stačí nahlédnout do tabulky mzdových tarifů aktuálně platné na ČVUT v Praze, ta není tajná!!!
Volnost a samostatnost
Pedagogická práce a vědeckovýzkumná činnost na VŠ nemůže být prováděna dle stanovených jednoznačných postupů (schémat), ale vždy se uplatní osobní kvality a přístupy zkušeného VŠ pracovníka. Ponechání určité volnosti, samostatnosti a samozřejmě též při zachování značné míry zodpovědnosti je pro tuto práci nezbytné!!! Zkrátka - akademická svoboda je nezbytná!
Práci, co dává hlubší smysl
Předpokladem je kvalitní VŠ vzdělání technického směru + závazek celoživotního vzdělávání! Práce VŠ pedagoga je cílena: 1) na přípravu (výchova + výuka) nových VŠ technických pracovníků - odborníků pro průmyslovou praxi, bez nichž se náš průmysl v budoucnu neobejde, 2) na vědeckou a výzkumnou činnost v oboru. Práce VŠ pedagoga (technického směru) = poslání! Společensky je dle mého soudu aktuálně nedoceněna (viz aktuální mzdový předpis)!!!
Společnosti ze skupiny Alma Career budou zpracovávat Vámi zadaný e-mail, aby Vám mohly posílat nabídky nových pozic a/nebo hodnocení firem. Nastavení těchto e-mailů můžete spravovat ve svém účtu na Atmoskopu Zobrazit více | Podmínky služby
Zaujala / nezaujala vás firma České vysoké učení technické v Praze?
Atmoskop.cz - najděte si práci, která vám sedne
Věříme, že by lidé měli mít práci, která přirozeně zapadne do života, jaký chtějí mít.
Hodnocení jsou anonymní a firmy je nemohou smazat.
Ještě nemáte účet na Atmoskop.cz? Zaregistrujte se