Seberealizace a možnost následné práce pro jiné firmy, které budou ochotné mou práce lépe ocenit. Ostatní výhody platí pro tento typ zaměstnavatele spíše obecně, takže není fér je přisuzovat konkrétní firmě.
Přerušení ve směnách. To je doba, kdy je člověk sice placený za "pohotovost", ale nezapočítává se do pracovní normy, takže z pohledu hodin je člověk v práci de facto zadarmo. Poté mi vadí různé finty, které se rok od roku přidávají, jak vytěžit z času zaměstnance co nejvíc bez ohledu na to, že je to jen člověk a ne statistické číslo v PC.
Ze strany personálního oddělení se můžete spolehnout na vstřícný a velmi kladný přístup, třebaže toho nemají málo a někdy se zdá, že jim pouze kazíte náladu a obíráte je o čas. Je to jen zdání, dlouho jsem se nesetkal s nikým tak vstřícným. Stejně tak mzdová účtárna. Před těmito dvěma odděleními klobou dolů.
Pokud nemáte rodinu a v blízké době ji neplánujete, jste na správném místě. Pozor si ovšem dávejte na to, co před kým řeknete a v lepším případě, vůbec nenavazujte vztahy s kolegy, neboť cokoliv řeknete může a velice pravděpodobně některým z nich bude použito proti vám.
Ze strany nadřízených se ne vždy dá spolehnout na fér jednání a je třeba se ohlížet na to, že protekce zkrátka funguje všude, stačí mít známého na správném místě.
ČD jsou zkrátka státní podnik a dle toho vše vypadá. Pokud budete na pozici průvodčího, předpokládejte však, že jste postradatelní a lze vás rychle nahradit někým jiným, třebaže jste "opíjeni" tím, že nikoliv. Hodně štěstí.
skladba směn
nepravidelné nástupy v kteroukoliv hodinu
Volnost a samostatnost
Váš dotazník je hodně zaměřen pouze na firmy, nikoliv na jednotlivá povolání, kterých je u ČD mnoho a ne všechna tato povolání mohou být vhodná pro lidi, kteří ocení volnost a samostatnost. Nicméně u mé profese - strojvedoucí - tomu tak je. A netýká se to pouze ČD, ale této profese obecně. Strojvedoucí si je na trati svým pánem, vede podle sebe svůj vlak o hmotnosti až několika tisíc tun s hnacím vozidlem, které může mít až několik megawatt výkon. Musí si umět sám poradit v nejrůznějších situacích, musí umět samostatně řešit a vyhodnocovat problémy, které mohou nastat, jako technické problémy s vozidlem či se soupravou, mohou nastat špatné povětrnostní či adhezní podmínky na trati a má obrovskou zodpovědnost za sebe, svůj vlak a cestující, čemuž odpovídá i velká náročnost odborných znalostí a zdravotních předpokladů.
Prace prescas
Neustale pryc z domova
Nebezpeci
Dvoudenni smeny a malo volna
Malo penez za zodpovednost za penize,vlak,administrativu a lidi
Seznam ne by byl dlouhy
Neustále se zvyšující požadavky na zaměstnance, kumulované funkce, z toho plynoucí nervozita a nevraživost na pracovišti
Rozmanitou práci
Práce je rozmanitá i z toho důvodu, že jsme nuceni pracovat na různých pozicích, případně pracovištích. Zároveň představuje práce u ČD velice často práci s lidmi, a ta je rozmanitá vždy.
Možnost učit se novým věcem
Vzhledem k neustálému přezkušování je člověk nucen věnovat se předpisům, popř. cizím jazykům
Atmoskop.cz - najděte si práci, která vám sedne
Věříme, že by lidé měli mít práci, která přirozeně zapadne do života, jaký chtějí mít.
Hodnocení jsou anonymní a firmy je nemohou smazat.
Ještě nemáte účet na Atmoskop.cz? Zaregistrujte se