logo

Daimler Truck Customer Services & Parts s.r.o.

Přibližně 150 zaměstnanců
Logistika náhradních dílů a zákaznický servis

Představení

At Daimler Truck Customer Services & Parts s.r.o., we provide aftersales services on a global level. Based in Prague, we steer worldwide logistics of spare parts and provide customer service to retailers. Our growing young entity belongs under Daimler Truck – one of the world's largest commercial vehicle manufacturers of trucks and buses. What makes our company stand out is our unique company culture, focus on work-life balance of our employees and a diverse international team.

Jak by mi to tady sedlo?
Zjistěte, jak se potkávají vaše představy s tím, co říkají zaměstnanci této firmy.
Projděte si detaily firmy od
Všech zaměstnanců (53)
Všech oddělení/oborů (53)
Komentáře zaměstnanců

Home office Work-life balance, flexibility Team spirit, friendly environment
Incompetent management No real career growth Bad training & big fluctuation Lots of repetitive tasks Unfair evaluation – it does not matter how you do your job, but how you sell lit Arrogant HR Unnecessary, unproductive meetings – lots of them Due to 4 day HO policy people tend to dissociate My manager had no clue about my tasks and day-to-day routine. She was never to answer almost any of my questions. Fluctuation in the department (& the team) was huuuge (half of the team leaving within 1 year). There are more and more openings with a limited (temporary) contract, which is not common nor advantageous from the employees' perspective. These days there are better companies, so cannot reccomend.
V době hodnocení byl/a:
Bývalý zaměstnanec
Z oddělení:Logistika, doprava
Odpracoval u zaměstnavatele:více než 1 rok
Napsáno:srpen 2024
Byl tento komentář užitečný?
Nahlásit

good and supportive team 4 days home office
salary evaluation not even based on inflation, no possibility to negotiate personal contribution not recognized no possibility to work from abroad
V době hodnocení byl/a:
Současný zaměstnanec
Z oddělení:Logistika, doprava
Odpracoval u zaměstnavatele:zaměstnanec nic nevyplnil
Napsáno:červenec 2024
Byl tento komentář užitečný?
Nahlásit

Galerie
Daimler Truck Customer Services & Parts s.r.o. image 1
Daimler Truck Customer Services & Parts s.r.o. image 2
Daimler Truck Customer Services & Parts s.r.o. image 3
Daimler Truck Customer Services & Parts s.r.o. placeholder+9

+ Company is stable and I believe it will be for upcoming years too + Colleagues stick together and always offer a helping hand. Due to the extreme chaos at processes and ways of working, it actually brings people together, because everyone knows we either help each other or fall apart. + Home office as a standard is a very nice benefit + Very nice and clean office + Everyone is treated politely and people are calm, intelligent, accepting.
- There is an absolutele mess in required tasks and processes. We are often asked to do similar things for multiple different excel sheets and meetings. - There is no "owner" of the whole daily operation that would put some structure into it and make sure things work and are set efficiently. - Information flow is terrible. Left hand sometimes doesn't know what is the right hand doing. There are many departments, some involved in your cases without you knowing until someones says "oh I changed this, sorry for not informing you". - There are 30+ nationalities in the company. Everyone speaks English. And then 1/4 of communication, presentations and emails are in German. - Work/life balance at least for me is pretty bad. I usually spend 9 hours working per day hardly without any break (my own choice) and still the work is piling up. Regular cases + every second day there are excels sheets to be filled, meetings to explain excel sheets, inserting input into a different file and then we need to discuss it too. You get the idea.
V době hodnocení byl/a:
Současný zaměstnanec
Z oddělení:Logistika, doprava
Odpracoval u zaměstnavatele:zaměstnanec nic nevyplnil
Napsáno:červenec 2024
Byl tento komentář užitečný?
Nahlásit

relaxed environment, 1 office day per week
salaries could be better (compared to direct competitors in the field)
V době hodnocení byl/a:
Současný zaměstnanec
Z oddělení:Logistika, doprava
Odpracoval u zaměstnavatele:více než 1 rok
Napsáno:červenec 2024
Byl tento komentář užitečný?
Nahlásit

logo
Jak by mi to sedlo ve společnosti Daimler Truck Customer Services & Parts s.r.o.?
Zjistěte, jak se potkávají vaše představy s tím, co říkají zaměstnanci této firmy.
Stačí 3 minuty
Office space and location International colleagues Company culture Company and social events
Company was advanced in salary when I join, but now I think the salary can be improved in comparison with competitors
V době hodnocení byl/a:
Současný zaměstnanec
Z oddělení:Zákaznická podpora
Odpracoval u zaměstnavatele:více než 2 roky
Napsáno:září 2024
Byl tento komentář užitečný?
Nahlásit

I appreciate the possibility of working from home 80% of time, atmosphere within the company and good work-life balance. Nice office is also an advantage. I have a good cooperation with my colleagues.
It is not possible to work from abroad. I feel like the salary policy should be better. I feel like people are not evaluated fairly based on their performance. There is no possibility to negotiate your raise. The level of salaries could be higher in general.
V době hodnocení byl/a:
Současný zaměstnanec
Z oddělení:Logistika, doprava
Odpracoval u zaměstnavatele:více než 2 roky
Napsáno:červenec 2024
Byl tento komentář užitečný?
Nahlásit

Pro zobrazení dalších komentářů se přihlaste

Ještě nemáte účet na Atmoskop.cz? Zaregistrujte se

Přihlášením si dále odemknete:
  • Jednodušší sledování firem a odběr nabídek
  • Přesnější doporučení firem odpovídajících vašim potřebám
  • Veškerý obsah Atmoskopu
Managers treat employees with respect and we have a very friendly environment.
HR department treat employees poorly, and not possible to work from other countries, which is a pity as most employees are from different nationalities and would appreciate to have some days to work from their countries to spend more time with their families. At the moment we have to use most of our holidays to visit family. Work-life balance would be better if we would have this benefit as many companies are already offering.
V době hodnocení byl/a:
Současný zaměstnanec
Z oddělení:Logistika, doprava
Odpracoval u zaměstnavatele:více než 1 rok
Napsáno:červenec 2024
Byl tento komentář užitečný?
Nahlásit

cooperation with colleagues who are always willing to help life-work balance home office nice offices
unnecessary unproductive meetings in a large number of people no career progression salary increases are not dependent on personal performance, nor are they based on a certain rate of inflation a corporate structure where nothing can be changed to make it more efficient managers only listen to managers
V době hodnocení byl/a:
Současný zaměstnanec
Z oddělení:Logistika, doprava
Odpracoval u zaměstnavatele:zaměstnanec nic nevyplnil
Napsáno:červenec 2024
Byl tento komentář užitečný?
Nahlásit

Work for DAIMLER TRUCK company. Great and lovely colleagues. Personal growth
Sometimes manual repetitive routine work
V době hodnocení byl/a:
Současný zaměstnanec
Z oddělení:Logistika, doprava
Odpracoval u zaměstnavatele:více než 2 roky
Napsáno:červenec 2024
Byl tento komentář užitečný?
Nahlásit

Home office, Work&life balance, Professional grow, Benefits
Not possibility to work remotely from another country
V době hodnocení byl/a:
Současný zaměstnanec
Z oddělení:Kvalita, kontrola kvality
Odpracoval u zaměstnavatele:více než 2 roky
Napsáno:květen 2024
Byl tento komentář užitečný?
Nahlásit
Koho právě teď firma potřebuje?
Vyhledat podle pozice nebo klíčového slova
Lokalita (např. kraj, město)

Společnosti ze skupiny Alma Career budou zpracovávat Vámi zadaný e-mail, aby Vám mohly posílat nabídky nových pozic a/nebo hodnocení firem. Nastavení těchto e-mailů můžete spravovat ve svém účtu na Atmoskopu Zobrazit více | Podmínky služby

Zaujala / nezaujala vás firma Daimler Truck Customer Services & Parts s.r.o.?
Můžete tím získat vhodné nabídky práce.