Možnosť naučiť sa nové prístupy od skúsených kolegov.
Môj šéf so mnou opakovane komunikoval netransparentne, pričom firma má
transparentnosť definovanú ako jednu zo svojich hodnôt. Jednostranne zrušil
viaceré dohody, aj v krátkom časovom odstupe po ich uzavretí.
Vysvetlenie:
1. do spolupráce sme vstúpili na základe dohody o spôsobe ďalšej práce a
rozvoja. Toto sa ale nevyvíjalo podľa dopredu dohodnutých nôt, pričom o
dôvodoch som nebol pravdivo informovaný. Skutočné príčiny som sa dozvedel až
s odstupom niekoľkých mesiacov.
2. vo svetle predchádzajúceho som ponúkol moju možnosť odchodu. Zo strany
firmy vyšiel záujem na pokračovaní spolupráce. Súčasťou následnej dohody
bola časť náplne mojej práce - PoC v AWS v oblasti, ktorej sa firma ďalej
chcela venovať. Na základe tohto som odmietol konkurenčnú ponuku. Týždeň po
predchádzajúcej dohode mi bola činnosť na PoC jednostranne zrušená (ešte
skôr, než som začal). Prísľub bol, že budem pracovať na novej fáze projektu,
ktorému som sa s krátkou prestávkou venoval od nástupu. K práci na novej
fáze projektu som nikdy nebol prizvaný, hoci som sa o to veľmi aktívne
uchádzal.
3. Mimoto bola dohoda, že sa účastním pre-sale činností. Zo svojej strany
som aktívne konal kroky a poskytol som firme spracované kontakty libereckých
firiem. Ďalej som čakal na kroky obchodu, ku ktorým ale buď nedošlo, alebo
sa ku mne informácia nedostala (pritom som sa o to aktívne zaujímal). Celá
pre-sale činnosť nakoniec obsahovala moju jedinú návštevy potenciálneho
pražského zákazníka spolu s jedným ďalším kolegom. Na rozhovore som zistil,
že zákazník má úplne iné predstavy, než mi predtým bolo vykresľované od
môjho šéfa (ktorý sa predchádzajúcich rozhovorov zúčastnil). Toto som šéfovi
priateľsky komunikoval, popísal som môj pohľad na to, aký záujem má
potenciálny zákazník. Tým to celé skončilo.
Odpověď zaměstnavatele:
Je vzácné, když pracovník je schopen uznat zpětnou vazbu a přijmout také nepopulární rozhodnutí, ať již jsou vyvolána externími nebo interními vlivy. Vymluvit se na netransparentnost, když se neztotožňuji s názorem mi sděleným, je bohužel snadné. V zásadě příběh vybírá, vedle velké řádky dalších, několik situací, které se mohly odehrát viděním pisatele, byť jednostranným.
Stává se poměrně často, že klient změní názor, zaměření nebo rozsah projektu, když dojde k další již detailní schůzce, na které debatují techničtější lidé. Není to nic neobvyklého. Méně často se stává, že se rozhodnutí managementu o nějaké investici náhle přehodnotí, což je pisatelem uváděný případ práce v AWS prostředí. Šlo o rozhodnutí s vysokou mírou předvídavosti, které se v následujících měsících zastavení života v ČR díky nemoci Covid-19 ukázalo jako velmi správné. A podobně by se dalo reagovat na další části textu.
Naplňování představ o roli pisatele v naší společnosti nikdy nebylo zastaveno nebo znemožněno. Jen zpožděno vnějšími ekonomickými vlivy. Rozhodnutí, včetně ukončení spolupráce s pisatelem, nebyla ani pro nás rozhodně příjemná. Motivy byly transparentně komunikovány, jak do firmy tak pisateli. Argumentaci o netransparentnosti v tomto spojení musím důrazně odmítnout jako smyšlenou.
Poznámka editora Atmoskopu: ‚‚Údaje o hodnotitelích nikam dále nepředáváme, zpracováváme je dle našich podmínek a Kodexu."
Atmoskop.cz - najděte si práci, která vám sedne
Věříme, že by lidé měli mít práci, která přirozeně zapadne do života, jaký chtějí mít.
Hodnocení jsou anonymní a firmy je nemohou smazat.
Ještě nemáte účet na Atmoskop.cz? Zaregistrujte se
U této firmy máme ještě 16 komentářů, ale nejsme si zatím na 100 % jistí, že je opravdu psali zaměstnanci. Jaký je rozdíl mezi potvrzeným a nepotvrzeným hodnocením?