SANITINO s.r.o.

Přibližně 100 zaměstnanců
Maloobchod prostřednictvím internetu
Jak by mi to tady sedlo?
Zjistěte, jak se potkávají vaše představy s tím, co říkají zaměstnanci této firmy.
30 hodnocení s 28 komentáři
Nejužitečnější komentář
Plusy jsou z mého pohledu mladý a příjemný kolektiv, práce v cizím jazyce. Finanční ohodnocení lepší průměr. Jednalo se o moji první práci, nebylo to špatné, ale zkusím se rozepsat trochu více. Po personální stránce je ve firmě podobná situace jako nejspíš i v mnoha jiných firmách, tedy nejvyšší vedení jsou lidi, kteří tam jsou už x let a čím se díváte v hierarchii níže, tím menší je průměrná doba, jakou tam lidi pracují. Na mnoha odděleních je tedy poměrně velká fluktuace a nikdo ze stávajících zaměstnanců se už příliš nepozastavuje nad tím, proč tomu tak je, takže se jen každý měsíc hromadným mailem oznamuje, kdo zase končí. Komunikace je obecně v téhle firmě jeden z největších, možná ten největší problém. Sice se nějak průběžně dozvídáte, co se děje a co má firma v plánu, ale někdy to působí, že to, jak se ty konkrétní věci udělají, je už druhořadé. Napadá mě pojmenování "levá ruka neví, co dělá pravá“, kolegové nejsou informovaní o věcech, co by vědět měli a celkově se stávají věci typu, že firma ohlásí nějakou strategii nebo cíl a pak to stihne asi tak 4x změnit. Firma se chce stále rozšiřovat na další zahraniční trhy, ale leckdy nemá vše dobře zvládnuté ani ty stávající trhy, většinou se věci nepromýšlejí do detailu, takže místo toho, aby se vše udělalo kvalitně dopředu, se radši na realizaci některých věcí a projektů spěchá a průšvihy se řeší až za chodu. Vlivem toho se můžete na zahraničním trhu brzo začít cítit frustrovaný/-á, tedy když pomineme, že děláte zákaznický servis a frustrace se vám většinou dostavuje tak jako tak. Obecně ve firmě existují poměrně rozdílné názory na to, jak firma některé věci dělá nebo nedělá, což si u nejvyššího vedení vysvětluju buď nedostatečným vhledem do věcí a nebo zkrátka absencí sebereflexe. Právě s vedením lidí je v Sanitinu bohužel také problém, kdy se věci pokud možno házejí na toho člověka pod vámi do chvíle, než vám hodí na stůl výpověď. Jakmile s lidmi, kteří mají za vaši práci zodpovědnost, řešíte nějaký větší problém, setkáte se s klasickým přístupem, kdy se člověk z vedení vymluví na to, že za to může jiný člověk z vedení. Mírné zlepšení, co se komunikace s vedením týče, začalo nastávat až těsně před mým odchodem, a to ještě vlivem situace (odchody, vyhazovy), ne tím, že by se vedení najednou chytlo za nos, že něco nefunguje. Jedna z naopak světlejších stránek ve firmě jsou peníze, které nejsou špatné a aspoň zčásti vynahrazují některé ty další věci, i přesto ale firma šetří, kde se dá, takže s tím, že by vám nějak ochotně přidávali, nepočítejte, dokonce se vám může stát i to, že na výplatě nenajdete bonus, přestože vám byl potvrzen, že jej dostanete. Tím pádem ale může taky nastat situace, že někteří kolegové vám plat uvedou jako jediný důvod, proč ve firmě ještě zůstávají. Problém je, že ne každý je schopen svoji nespokojenost směřovat na potřebná místa, osobně mám u kolegů zkušenost s takovým tím nespokojeným šeptáním na chodbě, ale když nastane možnost vyslovit kritiku nahlas, někteří zaměstnanci jsou schopni se v podobné situaci usmát a tvářit se, že je vše v naprostém pořádku. Je ale otázka, nakolik by se firma snažila se situací něco dělat, jak tady zmiňuje i někdo další, firma nedělá téměř nic proto, aby se pokusila si schopné zaměstnance udržet, maximálně je trapně přemlouvá ve chvíli, kdy je daný člověk už na odchodu, jako tomu bylo u několika kolegů. Časté odchody lidí z některých oddělení souvisí mj. i s tím, že v Sanitinu prakticky neexistuje možnost kariérního postupu, firma se řídí jednoduchou hierarchií, kdy maximálně u některých týmů můžete postoupit na pozici vedoucího, na mnoha postech ale není kam růst a firma vám jinou pozici nenabídne, zaměstnanci tak rychle pociťují vyhoření a spíš jen výjimečně se tam stává, že někdo přechází z oddělení na oddělení. Co mi osobně přijde neuvěřitelné a mělo by také být zmíněno, je to, že firma sice podniká na několika zahraničních trzích, když ale nastane situace, že ve firmě začne pracovat zaměstnanec pocházející ze zahraničí a neovládající češtinu, tak firma na to absolutně není připravena. Už k pohovoru musí být přizván jeden z kolegů, který angličtinu ovládá, protože jakmile se bavíme o zaměstnancích mimo zahraniční týmy, tak angličtinou zrovna moc lidí v Sanitinu nevládne, aspoň dle mých zkušeností. Veškerá komunikace, návody a cokoliv dalšího probíhá v češtině, takže zahraniční zaměstnanec si ve firmě musí připadat asi jako trosečník na pustém ostrově. Jako poslední věc si zaslouží zmínit benefity, které tady také zmiňují i jiní současní nebo bývalí zaměstnanci. V tomto ohledu se firma zasekla někde 5-10 let zpátky a na dnešní dobu vůbec nenabízí adekvátní benefity, které jsou dostačující možná jen pro zaměstnance přicházející z gastro byznysu nebo pro studenty, kdokoliv další, kdo má x let pracovních zkušeností, by kvůli benefitům neměl důvod do této firmy přicházet. 2x ročně firemní akce je sice fajn věc, ale není to bůh ví jaký benefit, protože něco podobného existuje už dnes ve většině firem, o „benefitech" jako je káva a voda se nebavím už vůbec. 25 dnů dovolené obdrželi zaměstnanci až v době, kdy tolik dnů dovolené nabízela snad jakákoliv jiná firma. Muset se složitě domlouvat kvůli jednoduchým věcem, jako je návštěva lékaře nebo nutnost jít něco vyřídit na úřad, taky nikoho nebaví. V souvislosti s benefity je ale snad největší kámen úrazu home office, který se už dnes stal prakticky standardem ve většině kancelářských zaměstnání, jen v Sanitinu se to pořád bere jako nějaký velký benefit, který si musíte jakoby zasloužit a někoho se o něj prosit, přičemž argument, který pro to vedení používá, je, že kdysi před X lety té možnosti kdosi zneužil. Trochu nedůstojné, obzvlášť když je v systému přímo vidět, jestli pracujete nebo ne. Úplně na závěr chci ale každopádně říct, že tento svůj komentář NEMYSLÍM nijak zle nebo ofenzivně, k firmě cítím vděk za první pracovní zkušenost a přeju, ať se firmě do budoucna daří a ať se tamní poměry zlepší. Pouze se snažím pojmenovávat věci pravými jmény za dobu mého pracovního poměru, takže v případě, že by si někdo z vedení tento komentář přečetl a nelíbil se mu, tak by to byl dle mého názoru tak trochu důkaz o absenci sebereflexe, která byla zmíněna už výše.
Bývalý zaměstnanec
Z oddělení:Zákaznická podpora
Pracoval u zaměstnavatele:více než 1 rok
Napsáno:před více než 1 měsícem
Chci si přečíst komentáře
Firemní atmosféra v kostce
Jaký je zaměstnavatel80 %
Kolegové93 %
Nadřízení81 %
Zaměstnanci si tu pochvalují:
Práci v týmu mladých lidí
doporučuje 22
Příležitost využít cizí jazyky
doporučuje 15
Příjemné pracovní prostředí
doporučuje 13
Koho právě teď firma potřebuje?
Vyhledat podle pozice nebo klíčového slova
Lokalita (např. kraj, město)

Provozovatel Atmoskop.cz, LMC s.r.o. společně s dalšími společnostmi z jeho obchodní skupiny, budou jako společní správci uchovávat vámi zadaný e-mail, abychom vám na něj mohli posílat nabídky nových pozic a/nebo hodnocení této firmy. Nastavení těchto e-mailů můžete spravovat ve svém účtu na Atmoskopu. Zobrazit více | Podmínky Atmoskop.cz

Zaujala / nezaujala vás firma SANITINO s.r.o.?
Můžete tím získat vhodné nabídky práce.