TechSoft dodává přední technologické softwarové produkty těm nejlepším průmyslovým společnostem na českém a slovenském trhu. Pracují zde zpravidla dobře kvalifikovaní lidé. Služba zákazníkovi stojí na prvním místě a klienti vždy dostanou ta nejlepší řešení i péči.
Firma sídlí v příjemné čisté kanceláři na dobře dostupném místě, nabízí parkovací místa, pro výkon práce je k dispozici služební automobil. K tomu firma poskytuje neomezený mobilní tarif nebo velmi dobrou kávu bez omezení konzumace. Člověk se také v případě zájmu do hloubky seznámí s prvotřídními nástroji, pozná zákazníky napříč československým trhem a pokud chce, sáhne si na rozličné úkoly mimo rámec své kvalifikace. Peníze chodí vždy včas, ve světlých časech chodily symbolické odměny, jež vždy potěšily. Společnost je vstřícná v případech rodinných či zdravotních obtíží a pohotově nabídne smlouvu na neurčito pro vyřízení hypotéky.
Ze strany vedení tu panuje převrácená motivace zaměstnanců. Člověk nikdy neslyší díky za to, že pracoval v sobotu, v neděli, po večerech, že šetřil firmě peníze tím, že přespával jako salamandr na zemi na pobočce namísto hotelu, nebo že pomohl s něčím nad rámec svých povinností. Pokud někdo z kolegiality pomůže spolupracovníkovi s nesnadným úkolem, brzy uslyší "a tohle je snad tvoje práce?" aby si to příště raději rozmyslel. Kdo je moc aktivní, přitahuje na sebe zbytečnou pozornost a lavinu verbálního násilí. Při iniciativním vykonání deseti úkolů ve prospěch firmy si zaměstnanec vyslechne, že jedenáctý, o kterém mu nikdo neřekl, hotov není a takhle by to nešlo. Vůbec tu panuje neúcta k lidskému úsilí a k životnímu času, který člověk firmě prodává. Pokud zaměstnanec v hluchém období dostane od svého vedoucího zajímavý interní úkol, např. k rozvoji metodik, a radostně dosáhne prvních úspěchů, přispěchá nejvyšší vedení mu oznámit, že je třeba okamžitě skončit, protože nikoho nebude platit, aby si hrál s blbostmi. Podle osvědčené metodiky decimace "vykopej díru, zakopej díru". Na dotaz dotyčného co má tedy vlastně dělat, je mu oznámeno, že teprve bude rozhodnuto, načež už žádný jiný úkol nepřijde. Pokud se jedinec přijde zeptat o radu se složitým úkolem, dostává se mu jedné ze dvou odpovědí. "Nechceme tady nikoho do ničeho nutit. Udělej to jak nejlíp umíš" anebo "Snad máš na svým místě vědět, co máš dělat". Netřeba dodávat, že následně si vyslechne, že to je všechno úplně špatně. Tím narážíme na zásadní problém, jímž je absence jakéhokoli vedení. Lidé si dělají, co uznají za vhodné. Najde si zde své místo jak ten, komu se nechce dělat vůbec nic, tak ten, kdo se chce pro dobro firmy udřít. Lidé zásadně nedostávají žádné jasně definované úkoly. Kdo nic nedělá, od toho se nic nečeká. Peníze dostanou nakonec všichni podobné. Méně schopní kolegové, namísto aby byli patřičně rozvíjení, anebo eliminováni, jsou vedením před ostatními bezradně pomlouváni v kuchyňce v rámci demonstrace jak neschopnosti situaci uchopit, tak absence odstupu vedoucího pracovníka od zaměstnance. Jednoho dne jsme "velká rodina a o všem si povídáme", druhého dne "tady tvůj názor nikoho nezajímá". Jedinci jsou tu chápáni jako zdroje. Pokud se kolega zmínil o úsilí, jež vynakládá v rodinném životě, je odveden stranou, kde je mu kladeno na srdce, aby se ve volném čase nepřepínal, než dodělá onen důležitý projekt. Pracovali kolegové poslední dva měsíce na přípravě dodávky, kterou nakonec zákazník neodebral, protože projekt nezískal? Je třeba jim zdůraznit, že by měli zapracovat na dotahování věcí do konce a víc se snažit. Nepříjemné zprávy nikdo nikdy nikomu neřekne do očí.Jedinec by snadno mohl nabýt dojem, že vedení má obyčejný absurdní strach, že někdo ve své práci doopravdy uspěje a snad by je mohl přerůst. Většina těch, kdo měli vlastní názor a chtěli věci někam dotáhnout, firmu opustila a mnohdy dokonce založila vlastní, nezřídka úspěšná podnikání.Zůstávají většinově opravdoví oddaní srdcaři. Díky těm dovede TechSoft nabízet zákazníkům přes všechno jmenované prvotřídní služby. A také díky nim panuje mezi kolegy skvělá atmosféra prodchnutá vzájemností, porozuměním a podporou. Člověk se tak může každé ráno do práce těšit nejen na zajímavé úkoly, nýbrž i příjemný kolektiv. Právě díky těmto atributům byla léta v TechSoftu těmi nejhezčími v mém pracovním životě. Pokud někdo z kolegů z firmy odejde či je dlouhodobě nepřítomen, ostatní si ze sounáležitosti rozdělí jeho úkoly a břemeno dobrovolně vláčí nad rámec svých běžných povinností, s kterými postupně splyne. Firma nějakou dobu předstírá, že hledá náhradu a nakonec příjemně ušetří. Na špičkovou úroveň je dotažen mikromanagement, kdy vedení potřebuje vědět všechno o všem a kdekomu je ustavičně koukáno pod prsty, v důsledku čehož není logicky v schopnostech vedení vše udržet ani náznakem v hlavě. Následně přichází nelogická překotná rozhodnutí nebo razantní zpoždění důležitých záležitostí, na které se prostě zapomnělo. Vina je pak svalena na zodpovědného dotyčného. Oblíbenou pomůckou je svalování odpovědnosti za nepopulární rozhodnutí na někoho jiného. To on, ten zlý.... Neexistuje tu rozvoj zaměstnanců. Každý, kdo má motivaci, se jednoduše ve volném čase vzdělává sám a pokud je ještě nadšený, následně vzdělává kolegy. Stává se však, že jakmile člověk své znalosti předá, již není potřeba a je od daných úkolů odstaven. Vše výše popsané vede k postupné amputaci jekékoli motivace a ubití jedince. Legrační jsou neustálé absurdní kontroly v případně pracovních cest. Najeté kilometry jsou srovnávány s mapami a člověk musí vysvětlovat, že jel objížďkou, špatně sjel, dovolil si zajet na oběd. Doklady jsou kontrolovány pod lupou, kdyby je zaměstnanec náhodou pro padesát korun falšoval. Tankované pohonné hmoty jsou srovnávány se spotřebou. To vše v době, kdy by mohla být odváděna smysluplná práce. Svébytnou kaiptolou je homeoffice. Vybraní jej mají neomezeně. Obvykle ti, od nichž se stejně explicitně nic nečeká. Jiní se musí dožadovat. Zpravidla ti, kdo pracují. Namísto aby člověk mohl pracovat, každý den zahajuje hodinovým meetingem, kde prezentuje, čemu se věnoval včera. Následuje hodinový meeting, kde hovoří o tom, co bude dělat následně. Potom je mu připomenuto, že pracovní doba je osm a půl hodiny s přestávkou na oběd. Kontrolní telefonáty přichází od osmé ranní do deváté večerní. Mimochodem běžné jsou kontrolní sms na Boží hod. Korunou tomu všemu jsou vánoční promluvy o tom, že by to chtělo více vlastní iniciativy, do zaměstnání nechodíme pro mzdu a především na každé místo čeká venku pět zájemců. Nedůstojná byla porada na téma "musíme šetřit a jednoho z vás propustíme. Nyní máte týden, abychom zhodnotili vaše výkony", přičemž zpětně se ukázalo, že nešťastník byl z osobních důvodů vybrán půl roku zpět. Komické jsou neustálé přednášky o tom, že firmě se nedaří a následné vychloubání se nákupy drahých domácích spotřebičů nebo dovolených. Nepříjemné jsou hanlivé výroky vůči konkurenčním firmám a jejich časté zesměšňování. Oblíbenou částí je motivace pokáráním, které možná nemine ani mě. TechSoft člověka naučí, že dřít se pro blaho jiných je zbytečné mrhání vlastním životem.
Možnost učit se novým věcem
Člověk má na dosah ty nejlepší nástroje v oboru a možnost se podílet na podpoře špičkových technických firem v ČR a SR, čímž mu zákonitě projde rukama spousta kvalitního know-how. Navíc vystudovaným technikům dává firma možnost se podílet na obchodu, školení, marketingu a trochu si rozšířit obzory pro budoucí kariéru a vůbec život jako takový.
Práci, co dává hlubší smysl
Byť firma neplatí zle, jinde člověk vydělá více. Pro peníze se sem zkrátka nechodí. V malém týmu je to někdy dřina i zábava dohromady. Je to místo pro ty, kdo se chtějí jeden na druhého spolehnout s vizí, že učiní něco pro svět.
Společnosti ze skupiny Alma Career budou zpracovávat Vámi zadaný e-mail, aby Vám mohly posílat nabídky nových pozic a/nebo hodnocení firem. Nastavení těchto e-mailů můžete spravovat ve svém účtu na Atmoskopu Zobrazit více | Podmínky služby
Zaujala / nezaujala vás firma TechSoft Engineering, spol. s r.o.?
Atmoskop.cz - najděte si práci, která vám sedne
Věříme, že by lidé měli mít práci, která přirozeně zapadne do života, jaký chtějí mít.
Hodnocení jsou anonymní a firmy je nemohou smazat.
U této firmy máme ještě 1 komentář, ale nejsme si zatím na 100 % jistí, že jej opravdu psal zaměstnanec. Jaký je rozdíl mezi potvrzeným a nepotvrzeným hodnocením?