Recepce Fio banky
Recepce Fio banky
Sídlo naší nové centrály "MASARYČKA"
Sídlo naší nové centrály "MASARYČKA"
Historie
Historie
Uplatnění pro lidi bez zkušeností+9
logo

Fio banka, a.s.

Přibližně 1 000 zaměstnanců
Bankovnictví

Představení

Fio banka, a.s. je českou bankou, která navazuje na úspěšnou historii finanční skupiny Fio. Je ryze českým subjektem s českými majiteli a své služby poskytuje na více než osmdesáti pobočkách po celé České republice. Nabízí širokou škálu produktů pro řešení osobních i firemních financí, které lze rozdělit na dvě hlavní oblasti: poskytování tradičních bankovních služeb, zprostředkování obchodů s cennými papíry.

Jak by mi to tady sedlo?
Zjistěte, jak se potkávají vaše představy s tím, co říkají zaměstnanci této firmy.
Projděte si detaily firmy od
Všech zaměstnanců (41)
Všech oddělení/oborů (41)
Komentáře zaměstnanců

+ dobrý kolektiv na pobočkách + pobočky spolu spolupracují, pomáhají si + nejsou kladeny přemrštěné "prodejní" nároky, jako v jiných bankách + člověk dělá víceméně všechno, v práci se nenudí (není specializovaný na jednu konkrétní oblast) + přátelská atmosféra na všech úrovních firmy
- podpora poboček z centrálního pracoviště by mohla být lepší - benefity/odměny - mohli by si více vážit opravdu stálých zaměstnanců, kteří umí všechno - občas postupy, které v praxi nefungují/jsou zbytečné
V době hodnocení byl/a:
Současný zaměstnanec
Z oddělení:Obsluha zákazníků, prodej na prodejně
Odpracoval u zaměstnavatele:více než 2 roky
Napsáno:červen 2021
Byl tento komentář užitečný?
Nahlásit

přátelský kolektiv kolegů (mladých lidí), který se ale postupem času rozpadl kvůli velké fluktuaci :(
Nějaké pracovní zkušenosti mám za sebou a tak mohu srovnávat. Jedná se rozhodně o nejhoršího zaměstnavatele a zejména nadřízeného, co jsem měl možnost poznat. Dejte si kafe a sedněte si. Bude to delší vyprávění. V bankovním sektoru nulové benefity: sick days? 5 týdnů dovolené? cafeterie? plně hrazené stravenky? ZAPOMEŇTE! Společnost Vám bude tvrdit, že žádná banka nemá 5 týdnů dovolené. Zde si musíte stačit se 4 týdny. Argumentace? Někdo si to ani nevybere.. tak co chceš? Sick days je sprosté slovo, takže pokud nelítáte s každým bebíčkem k lékaři, šetřete si pár dní z mizerné dovolené na nemoc. Plně hrazené stravenky? Ale ne, pěkně si zaplatíte 45% z již tak mizerné mzdy! Příspěvek na DPS? Ano a to celá jedna 500,- a to je vše přátelé, na webu ještě uvádí občerstvení na pracovišti jako benefit (voda, čaj, káva - instantní samozřejmě). HA HA HA! Jste otrok pro všechno. Pokud jdete do banky s myšlenkou, že budete prodávat, jděte jinam a za lepší peníze. Zde nemáte čas prodávat, protože Vás administrativa pohřbí ža živa, ale když neplníte válce stanovené bankou a nadřízenými je zle... Za drobné chyby se strhává osobní ohodnocení... Práce je tolik, že nevíte co dřív, sedí před Vámi klient a vy honem honem aby již byl pryč a vy mohli dodělat rozdělanou práci pro centrálu. Ale ona tam čeká fronta dalších klientů .. aha.. Byrokratický moloch, papíry a papíry a papíry a papíry. Naučte se abecedu, při práci archiváře ji budete potřebovat a běda, jestli tu hromadu papírů nestihnete včas zařadit, bude zle. Máte na to denně celých 30 minut po práci, které jsou samozřejmě neplacené. Osobní život? HAHA! Pracovní doba od 8.30 do 17.00 vetší pobočky do 18.00, zavíračka přes oběd? Zapomeňte. Oběd se nepočítá do odpracované doby takže pokud dojíždíte, můžete klidně vstávat v 7 a vracet se v 18. Den co den. To je fajn ne? Peníze? Dle slov nadřízené jsou peníze až na posledním místě a do práce se chodí pro radost, s přidáním tedy nepočítejte. Tyto slova do smrti nezapomenu a doufám, že už je od žádného zaměstnavatele neuslyším. Přidání je možné ale ne v lidských silách: podmínka, mít několik měsíců po sobě splněny všechny válce, včetně naprosto nesmyslných a při kontrolách se nesmí zjistit sebemenší pochybení. Pak Vám možná přidají a během té doby musíte dělat další a další byrokratickou práci pro centrálu společnosti. Nechceš? Nepřidám. Pak možná přidám, ale uděláš chybu a já ti to vezmu. Call centrum? :D ale kdeže... call centrum = pracovníci na přepážce. Haló? Dovolal jsem se do Plzně? Ne voláte do Pardubic. A podobně. Nesmyslné přepojování klientů napříč celou republikou. A jak tedy vypadá takový typický den pracovníka? Sedíte na pokladní přepážce, obsluhujete pokladnu, jakmile klient odejde zapínáte infolinku, když to nestihnete přijde vytýkací email, jak je možné že nemáte zapnuto,co že tam děláte. Do toho řešíte dotazy klientů co přišly elektronicky, kontrolujete další žádosti klientů, obsluhujete klienty mimo pokladnu, protože kolega je zrovna třeba na obědě a pracujete jako virtuál pro centrálu, děláte prostě VŠECHNO! Slovy vedoucí, na otázku: Takže co mám teda vlastně dělat? Prodávat, když po nás chcete výkon nebo administrativu nebo práci pro centrálu? No VŠECHNO! A za stejný peníze. Dále vedoucí dodal: jsou jen dvě možnosti. Buď se Vám to VŠECHNO nelíbí a můžete jít nebo za stejné peníze budete dělat VŠECHNO a ještě víc. Neustále totiž řešíte potíže banky a chyby jiných. Chyby a úkoly pracovníků na centrále a další a další úkoly. Pořád se Vám ještě chce v této bance pracovat? Super, počítejte s nulovou podporou vedoucích pracovníků, školení banka nemá žádné, jen pár dnů a to klidně půl roku po Vašem nástupu. Předtím se v tom plácáte za podpory srdečných kolegů, kteří dělají to VŠECHNO a ještě Vás musí zaučovat a nemají za to vůbec nic. Další školení neexistuje, novinky banka posílá emailem, takže na konci poměru máte uložené stovky mailů a absolutně nevíte, kde že se ta informace, kterou hledáte nachází. Znalostní báze ? Neaktuální a neaktualizovaná. Rád bych to shrnul. V začátcích byla FIo banka super perspektivní a dravá společnost s inovacemi. Suprové IB, následovalo SB, pak NFC platby. Ale pak? Nic. Banka oslavila 10 leté výročí. Inovace = 0 a netají se tím, že je banka na prodej a jen se čeká na nejlepší nabídku. Nechoďte tam pokud se máte aspoň trochu rádi. Zbytečně ztratíte cenné roky Vašeho života a vůbec nic se tam nenaučíte. Budete dělat všechno a vlastně nic a za směšný peníze bez motivace bez pochvaly bez uznání. Pokud se jim nelíbíte nebo se ozvete, jste velice rychle odejiti.
V době hodnocení byl/a:
Současný zaměstnanec
Z oddělení:Finance, účetnictví
Odpracoval u zaměstnavatele:více než 2 roky
Napsáno:říjen 2020
Byl tento komentář užitečný?
Nahlásit

Galerie
Fio banka, a.s. image 1
Fio banka, a.s. image 2
Fio banka, a.s. image 3
Fio banka, a.s. placeholder+9

Spokojenost s kolegy, lidský přístup.
Velmi nízké platové ohodnocení Pracovní doba Žádné benefity
V době hodnocení byl/a:
Současný zaměstnanec
Z oddělení:Finance, účetnictví
Odpracoval u zaměstnavatele:méně než 1 rok
Napsáno:září 2020
Byl tento komentář užitečný?
Nahlásit

Nejsou zde klasické plány pro splnění jako u jinych retailovych bank
Všichni dělají všechno, bankéř není bankéř ale klientský pracovník tudíž administrativa 80% celkového času na pobočce, 8 funkci v jedne osobě, nepřehledný a nelogicky software
V době hodnocení byl/a:
Současný zaměstnanec
Z oddělení:Administrativa
Odpracoval u zaměstnavatele:méně než 3 měsíce
Napsáno:červen 2020
Byl tento komentář užitečný?
Nahlásit

logo
Jak by mi to sedlo ve společnosti Fio banka, a.s.?
Zjistěte, jak se potkávají vaše představy s tím, co říkají zaměstnanci této firmy.
Stačí 3 minuty
Dá možnost uplatnit se takřka všem, obzvláště mladým lidem bez pracovních zkušeností.
Výše platu je mnohem nižší, než konkurence nabízí. Absence jakéhokoli vzdělávání a rozvoje. Schází jakákoli reflexe a zákazník nebývá zpravidla na prvním místě. Někteří zaměstnanci/kolegové nemají žádnou motivaci k práci a neplní svoje povinnosti a někdy ani nehledí na základy slušného chování.

Neformální pracovní atmosféru
I přes to, že se jedná o bankovní dům, tak není vyžadováno, aby se zaměstnanci podle toho zcela řídili. I přesto, že existuje zaměstnanecký kodex, tak není pracovníky dodržován a jeho respektování není vedením kontrolováno. K jakékoli formálnosti rozhodně nepřidává fakt, že většina poboček a pracovního prostředí na centrále banky je opravdu hrozné, zcela nereprezentativní, občasně ani neuklizené a často i ve špatném stavu.

Uplatnění pro lidi bez zkušeností
I přesto, že se jedná o práci v bankovním prostředí, tak zaměstnavatel poskytne a vyžaduje od svých zaměstnanců pouze znalost práce s bankovním software a konkrétních postupů, jak obsloužit klienta. Čekáte-li, že vám banka poskytne nějaké další vzdělávání na poli financí, bankovnictví atd., tak se mýlíte. Určitou výjimkou jsou požadavky na složení určitých zákonem požadovaných zkoušek (práce s hotovostí, poskytování úvěrů, makléřské zkoušky aj.), nicméně ani zde Vám zaměstnavatel neposkytne žádnou edukativní podporu (k dispozici jsou tak pouze oficiální materiály poskytovatelů zkoušek), pouze Vám je zaplatí v případě zdárného absolvování a setrvání na pracovní pozici nadále alespoň po dobu jednoho rok. V této bance totiž absentuje jakýkoli vzdělávací program (a to pravděpodobně napříč většinou oddělení). Samotný zaměstnavatel tak podle mě o své zaměstnance nikterak nepečuje a nesnaží o zlepšování jejich vědomostí a schopností. Největší přínos práce ve Fio bance tak pravděpodobně tkví v tom, že máte šanci si bezplatně složit určité zkoušky potřebné pro další působení na finančním trhu a to, že člověk získá do životopisu kolonku, že pracoval v minulosti u banky.
V době hodnocení byl/a:
Současný zaměstnanec
Z oddělení:Finance, účetnictví
Odpracoval u zaměstnavatele:méně než 1 rok
Napsáno:listopad 2019
Byl tento komentář užitečný?
Nahlásit

Kolegové jsou z větší části v pohodě. Hodně přátelský kolektiv
Plat
V době hodnocení byl/a:
Současný zaměstnanec
Z oddělení:Administrativa
Odpracoval u zaměstnavatele:více než 1 rok
Napsáno:srpen 2019
Byl tento komentář užitečný?
Nahlásit

Pro zobrazení dalších komentářů se přihlaste

Ještě nemáte účet na Atmoskop.cz? Zaregistrujte se

Přihlášením si dále odemknete:
  • Jednodušší sledování firem a odběr nabídek
  • Přesnější doporučení firem odpovídajících vašim potřebám
  • Veškerý obsah Atmoskopu
S ničím.
S většinou věcí, už u pohovoru mi byly podány nepravdivé informace.
V době hodnocení byl/a:
Bývalý zaměstnanec
Z oddělení:Administrativa
Odpracoval u zaměstnavatele:méně než 1 rok
Napsáno:únor 2019
Byl tento komentář užitečný?
Nahlásit

Menší banky nejsou toliko svázané vnitřními předpisy.
Mzdy u tradičně české banky
V době hodnocení byl/a:
Bývalý zaměstnanec
Z oddělení:Finance, účetnictví
Odpracoval u zaměstnavatele:méně než 1 rok
Napsáno:březen 2019
Byl tento komentář užitečný?
Nahlásit

Zaměstnavatel mi vyšel vstříct s tím, že i když jsem onemocněla, tak měl pochopení. Na svého zaměstnavatele jsem se mohla kdykoliv spolehnout. Ve fio bance pracují mladí lidé, tudíž i kolektiv byl přátelský a velice ráda se s nimi setkávám i když už ve Fio bance nepracuji.
Možná větší možnost sebevzdělávání a kariérního růstu
V době hodnocení byl/a:
Bývalý zaměstnanec
Z oddělení:Administrativa
Odpracoval u zaměstnavatele:více než 1 rok
Napsáno:duben 2019
Byl tento komentář užitečný?
Nahlásit

Super služby pro klienty, žádné nucení a plnění plánů.
Příliš přísný postoj banky k poskytování úvěrů. Vše co jde přes centrálu dlouho trvá, jekikož je málo lidí.
V době hodnocení byl/a:
Bývalý zaměstnanec
Z oddělení:Obsluha zákazníků, prodej na prodejně
Odpracoval u zaměstnavatele:více než 1 rok
Napsáno:únor 2019
Byl tento komentář užitečný?
Nahlásit
Koho právě teď firma potřebuje?
Vyhledat podle pozice nebo klíčového slova
Lokalita (např. kraj, město)

Společnosti ze skupiny Alma Career budou zpracovávat Vámi zadaný e-mail, aby Vám mohly posílat nabídky nových pozic a/nebo hodnocení firem. Nastavení těchto e-mailů můžete spravovat ve svém účtu na Atmoskopu Zobrazit více | Podmínky služby

Zaujala / nezaujala vás firma Fio banka, a.s.?
Můžete tím získat vhodné nabídky práce.