Komerční banka, a.s. image 1
Máme zasedací místnosti s moderním vybavením a tech vychytávkami
Máme zasedací místnosti s moderním vybavením a tech vychytávkami
U nás na centrále si každý najde to "své" místo pro práci
U nás na centrále si každý najde to "své" místo pro práci
KB Trainee program+3
logo

Komerční banka, a.s.

Přibližně 6 300 zaměstnanců
Bankovnictví
Jak by mi to tady sedlo?
Zjistěte, jak se potkávají vaše představy s tím, co říkají zaměstnanci této firmy.
Projděte si detaily firmy od
Všech zaměstnanců (468)
Všech oddělení/oborů (468)
Komentáře zaměstnanců

Nejvíc spokojený jsem s kolektivem a ochotou kolegů pomoci. Komerční banka se prezentuje krásným interiérem většiny poboček. Perfektní jsou i benefity, například příspěvek na DPS, stravenkový paušál, možnost multisportky a jiné. a finanční ohodnocení je dostačující. Tím banka ovšem končí...
Banka je napříč všemi segmenty plná pseudomanažerů, kteří nejsou schopní řešit problémy, nejsou schopni svým podřízeným pomoct a při vyplácení bonusů si vždy najdou něco, proč z celkové částky dost ubrat. Ze své zkušenosti vím, že manažer/vedoucí se zaměstnanců ani nezastane v situacích, kdy klient eskaluje problém ať už kvůli tomu, že nechce předložit doklad totožnosti, nebo u výběrů na hotovostní přepážce a výši poplatků. Banka směřuje k digitalizaci, ale není schopná poskytnout nástroj, který by fungoval. Denně se potýkáme s nefunkčnosti programů a že jich banka má. Minimálně 10... Je to prostě korporát, kde jste pouze jen jako číslo. Ohání se tím, jak je ochotná pomoct a podobné věci, ale skutečnost je potom jiná. Opět z osobní zkušenosti můžu říct, že by ve vedení neměl sedět člověk, který má problém sám se sebou, zajímá se jen o sebe a upřednostňuje své "vyvolené" zaměstnance před ostatními, ať už při rozdělování bonusů nebo dovolené. Obecně Komerční banku bohužel nemůžu nikomu doporučit jako zaměstnavatele, pokud chcete v práci sedět od rána do večera a pracovat s nefunkčními systémy, tak naopak vřele doporučuji. Pokud máte rádi své psychické zdraví, doporučuji banku velkým obloukem obejít. Děkuji.
V době hodnocení byl/a:
Současný zaměstnanec
Z oddělení:Obsluha zákazníků, prodej na prodejně
Odpracoval u zaměstnavatele:více než 2 roky
Napsáno:září 2024
Byl tento komentář užitečný?
Nahlásit

Prace byla prijemna, nejednalo se o rutinu. Bavilo mne pomahat lidem a financne je vzdelavat.
Bohuzel neslo sladit s rodinnym zivotem na zkraceny uvazek pracovni doba 2x do 17:00 a 3x do 15:00...

Možnost kariérního postupu
Pokud jste sikovni, urcite nezustanete u klasickeho bankovniho poradce. Personalisti u rocniho hodnoceni chteji vedet, jake mate ambice do budoucna a nasledne pracuji s vami na kariernim rozvoji.
V době hodnocení byl/a:
Bývalý zaměstnanec
Z oddělení:Obsluha zákazníků, prodej na prodejně
Odpracoval u zaměstnavatele:více než 5 let
Napsáno:leden 2025
Byl tento komentář užitečný?
Nahlásit

Oceňuji přístup svých přímých nadřízených, kteří se k nám chovají hezky. Pracují opravdu tvrdě na úkor svého soukromého života, aby byli přínosem pro tým. Obecně jsou ochotní v oprávněných případech vycházet vstříc.
Zásadní omezení práce z domova oproti dřívějším časům. HR freeze na nové kapacity. KB nedokáže dostatečně personálně zabezpečit své týmy, což vytváří vysokou míru tlaku na řadové zaměstnance. Spoustu z nich jsou srdcaři, kterým ale společnost příliš vstříc nevychází.

Řád a pravidla
Obecně v bankách je vysoká míra pravidel, která jsou nutná pro správné fungování banky.

Příležitost využít cizí jazyky
Vlastník komerční banky je francouzská societe generale, tedy je skvělá příležitost využít angličtinu nebo francouzštinu.
V době hodnocení byl/a:
Současný zaměstnanec
Z oddělení:Administrativa
Odpracoval u zaměstnavatele:více než 1 rok
Napsáno:srpen 2025
Byl tento komentář užitečný?
Nahlásit

Neformální atmosféra – v kanceláři jsme toho moc neudělali. Nikdo nehlídal, kdy přijdeme, a po hodině jsme vyrazili na oběd. Potom kousek do kavárny – pauza klidně byla i na dvě hodiny – a nikomu to nevadilo. Během dne se přidaly ještě dvě půlhodinové „pauzy“ a kolem půl čtvrté už se oficiálně začínalo balit domů. A když kvůli tomu hrozilo, že dodatky nebudou hotové včas. Manažer/ka to po nás nevyžadoval/a, naopak – dělal/a, že je všechno v pořádku a před byznysem nás bránil/a jako lev.
Když jsem už byla unavená z těch neustálých pauz a z toho, že se atmosféra v týmu čím dál víc stáčela do neformálnosti, která mi těžce nevyhovovala. stěžovala jsem si manažerovi/manažerce, ale on/a to před týmem podal/a tak, že prý všem rozkazuji, jak mají pracovat, a že jsem věčně nespokojená. Ve skutečnosti jsem byla jen unavená z té neformální „pohody“ a chtěla víc profesionality a jasnou kulturu, kde bude vidět, jaké má kdo postavení. Po pracovní stránce proti mně nikdo nic neměl. A přesto mě vyhodili tím stylem, že mi nejdřív odpojili VPN na home office a teprve hodinu poté předali oznámení o ukončení. Nedali mi ani možnost práci dokončit nebo se rozloučit s kolegy. Myslela jsem, že KB je seriózní instituce – ale působilo to spíš jako malý „Kocourkov“. Překvapilo mě, že i HR oddělení upřednostnilo neformální vztahy před protokolem a nakonec se zachovali takto.
V době hodnocení byl/a:
Současný zaměstnanec
Z oddělení:IT, vývoj software
Odpracoval u zaměstnavatele:méně než 1 rok
Napsáno:září 2025
Byl tento komentář užitečný?
Nahlásit

logo
Jak by mi to sedlo ve společnosti Komerční banka, a.s.?
Zjistěte, jak se potkávají vaše představy s tím, co říkají zaměstnanci této firmy.
Stačí 3 minuty
Nejvíce spokojená jsem byla se svým nadřízeným a svým týmem. Líbila se mi možnost HO a flexibilní pracovní doba jako máma s dětmi jsem to velmi ocenila. Jako jedna z mála firem HO využívají tak na 90% na jakékoliv pozici. Dále se mi líbí rozmanité benefity v rámci banky.
Obecně bych řekla, že banka jde do kopru. Od změny generálního ředitele, se tam začali dít veliké reorganizace a tak není jisté, že budete mít práci i pokud jste na dobu neurčitou. banka strašně moc začala šetřit a to jak na zaměstnancích, tak na různých projektech. Co se mi tedy hodně nelíbilo celkový postoj z vyššího vedení. Zachází s vámi jako s kusem hadru. Dále celé personální oddělení je jeden veliký průšvih. Nejednají s vámi korektně, nepomohou vám s hledáním jiné pozice ani v rámci mobility, i když se tím strašně pyšní, jak je to super. naopak jsem z toho měla pocit, že vás za každou cenu chtějí vyštípat a banku vám znechutit. Pokud jste odejiti nebo vám skončí smlouva, tak v podstatě nemáte šanci se v rámci banky dostat jinam. Ze strany personálního neočekávejte podporu. Naopak vás prostě spíš zazdí a ani na dotaz konkrétního důvodu vašeho odmítnutí, se nedočkáte odpovědi. Nikdo vám to neřekne. Samé sliby a nic z toho. Hází personální špínu a vinu na manažery a zase obráceně. Samozřejmě je to o lidech, neříkám, že jsou tam všichni takoví, ale zatím jsem se tam nesetkala s nikým, kdo by mi opravdu pomohl v mém karierním růstu. Rozhodně bych z tohoto důvodu banku už nikomu neodporučila jako zaměstnavatele. Každý si hrabe na svém písečku a na ostatní se neklade důraz. Pokud v bance jste, tak pokud vám zaměstnavatel (manažer nebo přímý vedoucí) něco slíbí, at je to cokoliv co se týká vaší pozice do budoucna (smlouva, plat, HO apod). Nechte si to napsat ať to máte černé na bílém.
V době hodnocení byl/a:
Bývalý zaměstnanec
Z oddělení:Administrativa
Odpracoval u zaměstnavatele:více než 10 let
Napsáno:leden 2024
Byl tento komentář užitečný?
Nahlásit

Dobří kolegové
Jednání nadřízených při dotazech na prodloužení pracovní smlouvy.
V době hodnocení byl/a:
Bývalý zaměstnanec
Z oddělení:Jiné
Odpracoval u zaměstnavatele:více než 1 rok
Napsáno:únor 2024
Byl tento komentář užitečný?
Nahlásit

Pro zobrazení dalších komentářů se přihlaste

Ještě nemáte účet na Atmoskop.cz? Zaregistrujte se

Přihlášením si dále odemknete:
  • Jednodušší sledování firem a odběr nabídek
  • Přesnější doporučení firem odpovídajících vašim potřebám
  • Veškerý obsah Atmoskopu
Mám svoji samostatnou kancelář. Školení nováčků probíhá v Praze, kde je ubytování zdarma. To je fajn. Dobrá zkušenost.
Bohužel tento zaměstnavatel usnul v době kamenné. Nedostatečné školení, složité systémy, e-learningy jsou velmi frekventované, zbytečně složité, zdlouhavé. Mraky hesel do aplikací. Nejednotný systém práce. Kolegové jsou otrávení prací, odosobnění a bez lidské tváře. Jste jen číslo. Káva na pracovišti? Kup si ji za své, kup si i kávovar. Klientům stačí voda. Kdo hledá práci, kde je fair-play, kolegialita, lidské hodnoty, familierni přístup k lidem, jednoduché a funkční systémy, intuitivní aplikace, kompetentní manažeři , propracovaný kariérní systém, efektivní adaptace nováčků, tak to zde přesně chybí. Je to korporátní firma, které Francouzi zbytečně komplikují už tak náročnou práci.
V době hodnocení byl/a:
Současný zaměstnanec
Z oddělení:Obchodník
Odpracoval u zaměstnavatele:méně než 1 rok
Napsáno:červenec 2023
Byl tento komentář užitečný?
Nahlásit

S výplatou, která je pravidelně 6. na účtu.
KB je plná pseudomanažerů, kteří neumí řešit konflikty, ani na rovinu říct, co se jim nelíbí a radši vyhazují jednoho za druhým, i kvalitní zaměstnance, kteří mají dobré plnění a splněné certifikace na první pokus. Většinou si zasedají na lidech, kteří v životě něčeho dosáhli, např. na titulovaných lidech s vlastním názorem, protože sami mají střední školy. Dokonce manažer vyhazuje lidi dle toho, že si letitý řadový zaměstnanec řekl, buď já nebo ona. Ano, tak přesně tohle se v KB děje. Dostanete perfektní hodnocení zaměstnance a měsíc na to vám neprodlouží smlouvu bez udání důvodu. Buďte proto obezřetní, jestli budete věnovat úsilí této bance, protože to nemusí být oceněno. Radši se poohlédněte po jiné bance, která dává smlouvu rovnou na neurčito. A to nemluvím o nefunkčních zastaralých systémech, kterých je tucet. KB je zkostnatělou bankou a věřím, že nová digitální banka je nezachrání.
V době hodnocení byl/a:
Současný zaměstnanec
Z oddělení:Obchodník
Odpracoval u zaměstnavatele:více než 1 rok
Napsáno:duben 2023
Byl tento komentář užitečný?
Nahlásit

Vedení bylo úžasné, kolegové taky, všichni ochotni pomoci. Ale co sem zaslechla záleželo na Vás jestli to tak bylo (mít chuť se učit nové věci a jestli jste ochotni pomoci..) a ještě od vedení dané pobočky
Tak.. je to banka, klienti a i obchod tak ten tlak jako jinde na prodejní pozici. Můžete si vyslechnout vulgaritu klientů jak na přímo tak i mailem nebo telefonem..

Možnost učit se novým věcem
protože se neustále dělají různá školení i přes to že můžete být již 10let bankéřem ale stále máte různé doplňkové vzdělávání.

Práci vhodnou pro rodiče s dětmi
práce po-pa ( pracovní doba záleží od poboček kam se hlásíte), benefity v podobě nabídky táborů pro děti ( letos 2023 se jedná o tábor v zoo Praha) nebo příspěvek na tábor, máte nemocné dítě? pokud si vše obstaráte z domova tak práce z domova není problém.
V době hodnocení byl/a:
Bývalý zaměstnanec
Z oddělení:Obsluha zákazníků, prodej na prodejně
Odpracoval u zaměstnavatele:méně než 1 rok
Napsáno:duben 2023
Byl tento komentář užitečný?
Nahlásit

Oceňuji, že jsem zde dostal šanci pracovat hned po škole s hezkým platovým ohodnocením. Tímto ale vše pozitivní končí.
Zde toho bude více. Začnu Agile. DPT v KB si hraje na Agile, ale bohužel se zde jede těžký vodopád. Nejsou zde jasně definované procesy, sprinty jsou k ničemu, jelikož se stejně věnujete práci mimo sprinty a veškeré další ceremonie jsou úplně mimo. Agile couchové zde chybí, tudíž "našeho" Agile couche jsem neviděl ještě ani jednou, aby dohlížel na správné dodržování agility. Dokumentace je v příšerném stavu, prakticky nic nenajdete a pokud ano, tak staré několik let. Dále bych vytknul obecný přístup KB k zaměstnancům. KB se nijak nepřetrhne, aby vás nějak ocenila. Jako příklad uvedu "plošné" zvýšení mzdy. Podle emailu by člověk čekal, že se bude jednat o všechny v KB. Chyba. Většina peněz se delegovala do vedení a k zaměstnancům propadly drobné. Dále zvýšení mzdy je v KB velký problém a KB bude dělat vše proto, abyste dostali co nejméně, pokud vůbec něco. Asi jediná páka je pohrozit výpovědí, to už se KB začne alespoň trochu snažit. Směšné mi taktéž přijde, že výše stravenek nepokryje obědy v KB jídelně, tudíž si musíte doplácet z vlastní kapsy nebo chodit do okolních, levnějších restaurací. A samozřejmě KB nic nedělá proto, aby tohle napravila, ať už třeba zvýšením budgetu pro jídelnu nebo zvýšením stravenek. Na enormní zvýšení inflace KB prakticky vůbec nezareagovala, i když má díky válce nadměrné příjmy. Asi nejvíce úsměvné mi přijdou akce KB, ať už teambuilding apod. kde vám budget vystačí tak na kofolu. Někdy ani to ne, jelikož si na akcích pořádané KB musíte úhradu platit sami. Ostatně se ani nedivím, že seniorní kolegové odchází za lepším, jelikož KB nevynaloží sebemenší snahu něco zlepšit. Tudíž to vypadá tak, že je zde hodně juniorních kolegů, kteří nemají moc zkušeností a nejsou zde seniorní lidi, kteří by dokázali poradit a pomoct. Taktéž zde chybí, oproti ostatním firmám, jakékoliv občerstvení a káva. V poslední řadě bych chtěl poukázat na příšerné vybavení. KB nakoupila nové notebooky jen s USB-C porty, ale dokovací stanice chybí, tudíž si musíte koupit kabel. Nicméně ani po koupi kabelu to není výhra, jelikož monitory na pracovišti pamatují minulý režim a u většiny monitorů nebude kabel fungovat. Jestli si chce KB najít a udržet kvalitní IT zaměstnance, tak by měla zapracovat a změnit přístup, jelikož ve většině IT firem dostanete mnohem více za mnohem méně. Je to až k pláči, že v KB jste jen číslo a nikdo se nesnaží nic zlepšit, popřípadě vám práci zpříjemnit. Alespoň já jsem to nezaznamenal.
V době hodnocení byl/a:
Současný zaměstnanec
Z oddělení:IT, vývoj software
Odpracoval u zaměstnavatele:více než 1 rok
Napsáno:září 2022
Byl tento komentář užitečný?
Nahlásit
Koho právě teď firma potřebuje?
Vyhledat podle pozice nebo klíčového slova
Lokalita (např. kraj, město)

Společnosti ze skupiny Alma Career budou zpracovávat Vámi zadaný e-mail, aby Vám mohly posílat nabídky nových pozic a/nebo hodnocení firem. Nastavení těchto e-mailů můžete spravovat ve svém účtu na Atmoskopu Zobrazit více | Podmínky služby

Zaujala / nezaujala vás firma Komerční banka, a.s.?
Můžete tím získat vhodné nabídky práce.