This profile does not contain a photo yet
Add photo
The logo is not available yet
Add logo

Novartis s.r.o.

Approximately 1,400 employees
Velkoobchod s farmaceutickými výrobky
How would I fit in here?
Find out how your ideas match up with what the employees of this company are saying.
Explore the company as seen by
All employees (32)
All departments/fields (32)
Employee Comments

Pokud se dostanete do dobrého týmu a dohodnete se na dobrém platu... můžete zde pracovat několik let.
Nedávné změny ve společnosti, které vedly mnohé k pochybnostem o jejich pracovní a finanční stabilitě. Mnoho lží o tom, že nedostatek něčeho bude vlastně přínosem pro všechny... Jasný rozpor mezi tím, co se říká, a tím, co se potom dělá ("Snížení počtu manažerů" vedlo k tomu, že se objevilo VÍCE manažerských pozic) Mnoho změn se událo během měsíce až čtvrt roku, což mnohým nestačí na to, aby se přizpůsobili (například změna stylu práce z home office na kombinovaný). Žádná možnost povýšení, protože "znáte současnou situaci ve firmě". Proto mnoho zkušených kolegů odešlo za lepšími finančními a kariérními příležitostmi
At the time of the review was:
Current employee
Department:Finance and Accounting
Worked for the employer:more than 2 years
Written:January 2023
Was this comment helpful?
Report

Slusny plat Dobre benefity Asi muzete mit dobry pocit z vyroby leku a ze to pomaha lidem
Uz to tady psalo vic lidi. Totalni korporatni zvracenost. Reorganizace strida reorganizaci a realne je ve vsem neskutecnej zmatek, procesy jaky ani v jinejch korporatech nezazijete. Stredni management nic nezmuze a ten top management jenom resi, jak prezit dalsi reorg. Totalni chaos a demotivace napric oddelenimi Zoufala komunikace na zamestnance
At the time of the review was:
Current employee
Department:IT, Software Development
Worked for the employer:more than 2 years
Written:September 2022
Was this comment helpful?
Report

Slušné a řekl bych nadprůměrné platové ohodnocení Užitečné benefity Možnost využívání homeoffice
Kde bych začal? Za svojí relativně bohatou kariéru jsem prošel už dost firem a Novartis je naprosto nejhorší korporátní zvrácenost, se kterou jsem kdy přišel do styku. Tak nechutně toxickou firmu jsem nezažil. Tvrdě se zde razí přístup "drž pusu a krok" a to přesto, že jsou sem najímáni seniorní odborníci. Prostě šéf má vždy pravdu. Pokud jsem si dovolil vyjádřit nesouhlas, protože jsem jako odborník na danou oblast měl jiný názor, druhý den už na mě šla stížnost mému nadřízenému o tom, že, cituji, nemůžu odporovat manažerovi. HR se vám bude snažit namluvit, jak se z Novartisu snaží udělat unbossed firmu (už je na pováženou, že to vůbec musí řešit), ale to jsou jen řečičky (a vždy se jen dovíte, že se snaží, ale nikdy už JAK a jaké mají výsledky), manažer si může dovolit cokoliv a váš názor absolutně nikoho nezajímá. Jsou zde týmy, kde se lidi točí jeden za druhým, všichni to ví, ale manažer toho týmu je v pohodě, problém je přeci v zaměstnancích. Falešnost a politikaření zde bují jako nikde. Několikrát jsem přistihl různé manažery při lži, ale koho to zajímá. Stejně tak několikrát jsem zažil situaci, kdy mě manažer sjezdil, že mu něco chybí v prezentaci a následující meeting mě sjezdil za to, že to tam nyní je a že to tam nechce. Vrcholem pak jsou věci jako hodnocení typu "fakt dobrá práce, díky, ale málo se usmíváš, udělej s tím něco". To prosím nepřeháním, to cituji. S touto atmosférou ve firmě se pojí i naprosto jakákoliv absence spolupráce mezi týmy. Každý se chce hlavně zbavit odpovědnosti a zbavit se Vašeho dotazu. A to až do té míry, že vám lidi do očí řeknou, že daná věc není jejich odpovědnost. Takže "spolupráce" většinou probíhá tak, že čtete interní směrnice a pak jimi máváte dotyčnému před obličejem, abyste mu dokázali, že svou práci dělat má. Naprosto běžnou specialitou jakéhokoliv supportního týmu je, že když už fakt moc trváte na supportu, tak přestanou odpovídat na maily. Prostě jen tak. Párkrát jsem tady v kladných hodnoceních viděl stabilitu firmy. No tak k tomu asi tolik, že za dva roky mám čtvrtého manažera a zatím jednu reorganizaci. A ostatní se mi smějí, že to nic není. Nejzásadnější věcí je pak asi absence jakéhokoliv smyslu vaší práce zde. Víte, že práce, kterou děláte, je úplně k ničemu, nikoho v zásadě nezajímá, víte, jak jí dělat lépe, jak by mohla být užitečnější, ale prostě si jen opakujete, že vás platí fakt hodně, tak dál děláte úplně nesmyslné věci. Nevím jak ostatní, ale já časem úplně rezignoval na jakékoliv vlastní myšlení. Ať dostanu k vypracování sebevětší nesmysl, tak se jen usmívám, přikyvuji a snažím se být neviditelný. Dobře si rozmyslete, jestli vám Novartis za to stojí. Plat je zde opravdu lákavý a i já se na něj nechal nalákat. Ale je to past. Past, které se zdaleka vyhněte. Protože ten plat je fajn, lehko se na něj zvyká, ale časem ve vás prostě něco umře. Občas sním o tom, že mě vyhodí... No a pokud jste psychopat a toužíte po manažerské pozici, Novartis je místem pro vás :)
At the time of the review was:
Current employee
Department:IT, Software Development
Worked for the employer:more than 1 year
Written:January 2022
Was this comment helpful?
Report

Positive was the atmosphere in general. A lot of people with interesting background stories, and there were some good parties and fun after work (pre-pandemic times unfortunately. Novartis takes care of the employees in the matter of payment and benefits. There are a lot of benefits. The salary and the annual bonus are good for the jobs you do. Interesting benefits: parental leave, skiing weekends (before pandemic), bridge days and Christmas break from before Christmas and until first working day in January (not everyone has the whole Ch. break, but at least some you do, and that is because of the global support). I've learnt some new things, but not even close to what I expected, because you don't have a lot of accesses, the jobs are basic, processes broken, access to the information chaotic, and the more complicated things are in the hands of the external support in India.
Novartis (Business Services) asks for experience, but as an expert or senior expert you’ll be doing basic, and repetitive tasks. The processes are (over)complicated, some not finished, broken between multiple teams, countries, often in an illogical and inefficient ways, integrated into SNOW(not the most user friendly ticketing tool to be honest). The automation of processes has been done massively; lot of changes happen without announcements. Dealing with all the tickets and approvals, updates etc. on daily bases makes you overwhelmed, and exhausted. Some of the services are being moved between Service Centers (e.g. from Prague to Egypt/India), somehow the transfer of knowledge keeps being forgotten. You have often incompetent support, waiting sometimes for your tickets to be processed for weeks, sometimes no reaction comes on escalation of an escalation of an escalation. Next level support varies heavily from poor English, poor knowledge, superficial and unclear explanations to seldom a great support (it exists). Some systems get implemented although the testing confirmed clearly, they aren’t good enough. These systems function badly even months after the implementation. None takes over the responsibility for it. People just leave, new ones come. Managers next two-three levels cannot change a lot, if anything. Although you’ll hear a lot to speak up. You are heard, but nothing much changes. The new issues overrun the old ones. If you are experienced, expect functional technical solutions at your work, good opportunities to learn, want to work more flexible, being able to change the processes, you’ll most probably end up being disappointed and frustrated, bored after a few weeks. If you have your way of keeping calm, ignoring irrelevant, do your job and you are not getting much involved, maybe Novartis is for you. At least you'll get well treated with benefits.
At the time of the review was:
Former employee
Department:Other
Worked for the employer:more than 2 years
Written:February 2022
Was this comment helpful?
Report

Pro interní zaměstnance velmi dobré platové podmínky. Benefity poskytuje v bezkonkurenční výši, alespoň v IT. Když je všechny posčítáte, je to opravdu velká částka k dobru. Flexibilní podmínky pro práci, pochopení pro osobní život a flexibilita pro práci z domu, alespoň u švýcarských nadřízených, ale samozřejmě nemusí platit vždy. Výborné zázemí, káva, kuchyňky, vybavení pro videokonference. Výborná poloha u metra, spousta možností na rychlý a kvalitní oběd, OC přes ulici.
Ačkoli neustále probíhala školení o etice a bezúhonném chování, zažila jsem kdysi i opak, ale myslím, že poslední roky se povedlo toto vymýtit. Samozřejmě jde o korporát, se vší administrativou a často narazíte, že co je mimo vaše oddělení už opravit/ovlivnit nemůžete. Velké množství korporátních oznámení, emailů, kde těžko hledáte, jak se vás to týká. Když občas přestane něco fungovat, jako zhoršení zvuku konferencí, notebook dělá neočekávané věci, řešíte to přes tikety celé měsíce, dokud neprohodíte danou věc oknem, nebo se nad vámi slituje lokální IT support. Vše v angličtině, což jsem zapomněla zmínit jako velké plus pro tréning znalostí i mozku. Posledních 6 let Novartis IT procházelo neustálou reorganizací, transformací, není divu, že se to podepsalo na nervech mnoha lidí. Snad se situace už bude stabilizovat.
At the time of the review was:
Former employee
Department:IT, Software Development
Worked for the employer:5+ years
Written:May 2020
Was this comment helpful?
Report

Firma, která se docela stará o zaměstnance Zajištěná budoucnost velké pharma firmy Nadprůměrné finanční ohodnocení
- Velký korporát se všemi neduhy, kde veškerá rozhodnutí přicházejí z centrály ve Švýcarsku a kde kdokoliv z české pobočky je bezvýznamný "resource" - Téměř nulový vliv na jakékoliv rozhodnutí, přílišná proaktivita není nijak vítána - V oblasti IT čistá úředničina, tím pádem rychle upadající odbornost - s tím souvisí nulové odborné vzdělávání: není prostě nutné, pracovníci jsou vyškoleni na několik málo zcela konkrétních úkonů, ovšem prováděných v celé šíři celosvětového korporátu (včetně režimu 24x7) - monstrózní složitost všech procesů vedoucí k totálnímu zabetonování, nutnost schvalování čehokoliv přes košaté workflow

Opportunity to use foreign languages
Základním komunikačním nástrojem pro porady, materiály, dokumentaci atd. je angličtina (týká se minimálně oblasti IT). Při komunikaci se zahraničními kolegy lze využít němčinu a francouzštinu (pouze neformálně, především v komunikaci s centrálou v Basileji). Komunikace probíhá téměř vždy virtuálně, tj. prostřednictvím telco, a to v globálním měřítku - lze procvičit různé přízvuky angličtiny :) Je proto nutná vcelku slušná znalost!

Order and rules
Všechny procesy ve firmě jsou velmi formalizované a detailně popsané - na všechno jsou předpisy a postupy (problém může být až přílišné množství informací, které je zahlcující). Zároveň je každý detail velmi pečlivě dokumentován a podroben (vícenásobné) kontrole kvality. Má to své opodstatnění, neboť se jedná o farmaceutickou firmu, kde je sebemenší selhání veřejností vnímáno velmi citlivě.
At the time of the review was:
Former employee
Department:IT, Software Development
Worked for the employer:more than 1 year
Written:March 2019
Was this comment helpful?
Report

Please login to view further comments

Don't you have an account on Atmoskop.cz yet? Register

By registering you will also unlock:
  • Easier company tracking and receiving job offers
  • More accurate recommendations of companies that meet your needs
  • All Atmoskop content
S kolegy a moderním zázemím
Teamleader, nejasné kompetence, velký korporat kde nevíte na koho se obrátit
At the time of the review was:
Former employee
Department:Human Resources
Worked for the employer:less than 1 year
Written:January 2019
Was this comment helpful?
Report

Plat
Spolupráce s kolegy Managment Neplacené vynucené přesčasy Neochota přiznat/uznat zdravotní postižení
At the time of the review was:
Former employee
Department:IT, Software Development
Worked for the employer:more than 1 year
Written:December 2018
Was this comment helpful?
Report

Ničeho
Zcela byrokratické a pokřivené řízení společnosti
At the time of the review was:
Former employee
Department:Healthcare
Worked for the employer:more than 2 years
Written:March 2018
Was this comment helpful?
Report

mezinarodni prostredi, zajimave prilezitosti, networking
korporat, vztahy, dlouhe procesy

Opportunity to use foreign languages
firma je multikulturní a pracovním jazykem je angličtina využívaná na denní bázi
At the time of the review was:
Former employee
Department:Marketing
Worked for the employer:more than 2 years
Written:March 2025
Was this comment helpful?
Report
Who is the company looking for right now?
Search by position or keyword
Location (e.g. region, city)

Alma Career companies will process the e-mail you provide in order to send you job offers and/or company reviews. You can manage the settings for these e-mails in your Atmoscope account. Show more | Terms of Service

Did you find Novartis s.r.o. interesting?
Let us help you find suitable jobs.