V proFem již 30 let bojujeme za práva obětí na pomoc bez předsudků. Našim posláním je podporovat oběti domácího a sexuálního násilí v návratu k plnohodnotnému životu. A to přímými službami, mezi které patří například sociální a právní poradenství, krizová pomoc, psychoterapie a zdravotní služba.
Do našeho malého, samostatného, ale klíčového finančního týmu hledáme zkušenou a spolehlivou finanční manažerku, která převezme odpovědnost za finanční plánování a stabilitu celé organizace.
S růstem proFem jsou naše finance jsou čím dál složitější – máme více projektů, donorů a partnerů. Potřebujeme proto posílit tým o vedoucí pozici, která převezme strategické řízení financí a bude současné finanční manažerce oporou při nastavování systémů a rozvoji celé oblasti.
🧩 Co bude Vaším úkolem?
Finanční řízení organizace
- Zodpovědnost za celkové finanční řízení proFem.
- Sestavování a správa ročního rozpočtu organizace a jednotlivých služeb.
- Pravidelné finanční výhledy a predikce vývoje hospodaření.
- Monitoring a vyhodnocování cash flow a poskytování přehledů vedení.
- Finanční analýzy – např. efektivita nákladů, poměry výdajů na služby.
- Tvorba doporučení pro vedení organizace na základě dat.
Strategické financování a podpora fundraisingu
- Aktivní zapojení do návrhů na finanční udržitelnost organizace, včetně krizových scénářů a optimalizace nákladů.
- Spolupráce s fundraisingovým týmem – identifikace finančních potřeb, doporučení pro zaměření žádostí.
Reporting, kontrola a spolupráce
- Příprava měsíčních, čtvrtletních a ročních finančních reportů pro vedení i donory.
- Spolupráce s projektovými manažerkami – rozpočty, výdaje, výstupy pro donory.
- Spolupráce s externí účetní firmou při tvorbě závěrky a následného auditu.
- Budování a zajištění funkčního systému vnitřní kontroly a řízení rizik.
- Vedení finančního týmu.
💡 Koho hledáme?
- Praxe min. 2 roky v oblasti finančního řízení, ideálně v neziskovém sektoru.
- VŠ / SŠ vzdělání ekonomického směru.
- Orientace v grantovém a projektovém financování NNO (např. sociální služby, ESF projekty) – výhodou.
- Velmi dobrá znalost MS Excel – tvorba rozpočtů, přehledů a modelů.
- Min. základní znalost účetnictví.
- Zkušenosti s finančním plánováním, analýzami a reportingem.
- Analytické myšlení, schopnost číst data v širších souvislostech.
- Samostatnost, preciznost, spolehlivost a konstruktivní přístup.
- Schopnost srozumitelně komunikovat finanční informace vedení i kolegům.
- Dobrá znalost češtiny, schopnost psát i mluvit v profesionálním kontextu.
- Časová flexibilita v období uzávěrek a priorit.
Co u nás najdete?
- Pracovní smlouva na částečný úvazek, flexibilní pracovní doba, možnost práce z domova.
- Férová mzdu odpovídající možnostem neziskové organizace.
- 5 týdnů dovolené + 4 sick days + 2 relax days + věrnostní dny dovolené navíc (až 5). Příspěvek na Multisport kartu.
- Flexibilní pracovní režim a vstřícnou organizační kulturu, která staví na důvěře, kvalitě služeb a feministických principech.
- Možnosti vzdělávání a dalšího profesního růstu.
- Moderní zázemí v centru PORT v Praze-Břevnově. 🏢
- Práci, která dává hluboký smysl.
📍Částečný, plný úvazek | Nástup dohodou | Pracovní smlouva
Zní to jako místo pro Vás?
Pošlete nám svůj životopis a pár vět o tom, proč Vás tahle role zaujala. Těšíme se na setkání. 💜