Ve firmě jsem působil jen dva týdny. Původně jsem se hlásil na pozici teamleadera, na kterou jsem nebyl přijat, ale byla mi nabídnuta jiná pozice, a to kombinace administrativy a IT podpory. Protože jsme se ale nedohodli na platu, přistoupil jsem na počáteční dohodu o provedení práce, tedy brigádu, s tím, že dle toho, jak se osvědčím, se bude jednat i o budoucím platu.
Mohu potvrdit, že zde napsané recenze zcela vystihují firmu i její atmosféru. Fajn kolegové i moje přímá nadřízená, monotónní práce (ta administrativní část - info mám ale jen od kolegů, já se během těch dvou týdnů dostal pouze k IT části která mě velmi bavila) a extrémně nízké mzdy (skutečně si pokladní v hypermarketu vydělá víc).
Pro velmi výkonné pracovníky je možné dosáhnout na bonusy za práci, bohužel jejich dosažení připomíná psa, který se honí za vlastním ocasem. Zrovna v době mé přítomnosti došlo k úpravě systémů bonusů, kdy se měnilo bodové ohodnocení jednotlivých úkonů, dle toho, jak dlouho skutečně (dle uplynulého období) trvá jejich zpracování. U některých se body zvyšovaly u některých snižovaly. Tedy shrnuto - čím více budou lidé makat, tím méně dostanou za jednotku práce. Nováčkům, kteří ještě nemají ten skill se tak šance na bonusy ještě více vzdaluje (už za současného stavu se k nároku na bonus dostanou až tak po roce praxe, někteří po delší době a někteří nikdy). Navíc se celý systém změnil tak, že už neumožní zaměstnancům průběžně zjistit, jak si v bonusovém systému stojí a jestli se jim vyplatí trošku máknout, aby jim pololetní bonusy neušly kvůli několika chybějícím bodům. Opět považuji za velkou chybu, že pololetní odměny vám můžou uniknout o jediný bod.
Firma se během několika měsíců bude stěhovat do nových prostor v rámci stávajícího areálu. Zůstane open space, nově ale budou sdílená místa, tj. každý dostane plastovou krabici, kam si dá věci a tu si přinese k počítači, který bude zrovna volný. Počítá se tedy s rozsáhlým využitím home-office, protože rozhodně nebude místo pro všechny na každý den.
Je sice pravda, že firmu vlastní Němci a o dění v ní rozhodují, nicméně mi přišlo, že nejvyšší české vedení za svoje zaměstnance zrovna moc nebojuje. Dozvěděl jsem se, že Němci můj požadavek na plat schválili, ale že mi (Češi) ho nedají, protože bych moc vyčníval nad ostatní zaměstnance. Uzavírá se tak bludný kruh nízkých platů, který nikdo nechce překročit. Na výročním shromáždění, které se v době mé přítomnosti ve firmě konalo, dokonce jeden z německých šéfů uvedl, že přepočteno přes paritu kupní síly máme stejné platy jako v Německu. Z toho usuzuji, že se z českých šéfů nikdo neodvážil mu říci, že platy ve firmě jsou i na české poměry výrazně pod průměrem.
+ home office - většina lidí chodí 1 den v týdnu, někteří mají rozsah home-office ještě větší. Tohle pravděpodobně drží firmu nad vodou, kdy velmi značná část zaměstnanců není z Prahy (protože jen velmi málo Pražáků je ochotno pracovat za tenhle plat)
Jako lidi firmu nezajímáte vůbec, jen výsledky.
+ multisportka jen za 230 Kč
- nehledají teamleadery z vlastních řad (přestože má firma přes 100 zaměstnanců, na vedoucí pozici byl dán inzerát vně firmy), na pozici, na které nováček nastoupí, je až do konce pracovního poměru ve firmě
- žádné občerstvení zdarma na pracovišti - i kafe z kávovaru se platí (6 korun bez mléka, 9 korun s mlékem), zdarma tak máte maximálně horkou vodu z konvice, když si přinesete vlastní čaj nebo kávu :)
- pracovní čas se počítá jen ten přihlášený na počítači, hodně často tak zaměstnanci přijdou o desítky minut, někdy i o hodiny kvůli technickým problémům
- velmi časté technické problémy - právě z důvodu šetření na IT pracovnících, není dokonce vyčleněn ani jeden "IŤák" v ČR na plný úvazek, pouze dva kolegové dělají IT tak trochu "bokem" vedle své činnosti, většina podpory tak probíhá vzdáleně z Německa, což přináší dlouhé lhůty (čekání do druhého dne na odblokování aplikace nebo hesla je běžné) a tím pádem snižuje šance na dosažení bonusů
- jede se dle německých, nikoliv českých státních svátků, kolegové s dětmi si stěžují, že jim to přináší problémy
- počítač si musíte nosit s sebou domů a zase zpět do práce
Jobs for people with no work experience
Jde o velmi jednoduchou práci typu "klikačka" , takže se to naučí každý.
A vzhledem k nízké platové úrovni je práce lákavá téměř výhradně pro lidi bez zkušeností, nebo naopak lidi před důchodem, kteří mají problém najít jinou práci.
Jobs for people aged 50+
to samé co pro lidi bez zkušeností - naučí se to každý, berou každého, kdo je ochoten jít za takto nízký plat.
Response from employer:
Dobrý den,
děkujeme za Váš názor a pohled na fungování naší společnosti, ceníme si času a energie, kterou jste vložil do sepsání příspěvku. Jelikož oslovujete vícero, pro nás důležitých témat, rádi bychom doplnili informace, které jste za dva týdny brigády neměl možnost pochytit a které, věřím, budou užitečné pro případné zájemce o spolupráci. Začnu tím, co je pro nás nejdůležitější – lidmi.
V našem data-zpracovatelském středisku pracuje cca 80 zaměstnanců, kteří se ve zhruba 40-ti procesech starají zejména o klientská data německé spořitelny Wüstenrot a pojišťoven Württembergische. Procesy se svou náročností velice liší, a proto u nás najdete kolegy s různými jazykovými i odbornými znalostmi a zkušenostmi. Jsme pestrý tým, kde nachází uplatnění lidé různého věku, schopností i znalostí, maminky/tatínkové, studenti, ale i odborníci. Nabízíme částečné úvazky, což umožňuje lépe skloubit pracovní a soukromý život. Podporujeme týmovou spolupráci a vzájemnou kolegiální podporu. V rámci možností dáváme svým zaměstnancům příležitost rozvíjet své schopnosti a dovednosti a postupovat v případě zájmu na nové pozice. Inzerát, o kterém se zmiňujete, byl prvním externím výběrovým řízením na pozici vedoucího teamu, jinak jsme vypisovali výhradně interní výběrová řízení. Právě teamleadery a specialisty volíme obvykle z řad interních zaměstnanců. Všichni čtyři aktuální teamleadeři začínali jako zpracovatelé a vypracovali se přes specialisty až do vedení společnosti. Jelikož se nadále rychle rozrůstáme, hledali jsme novou posilu do vedení i z řad zkušených manažerů.
Naši zaměstnanci jsou při jednáních s německým vedením zastoupeni vlastními odbory, které vyjednávají pracovní a zejména mzdové podmínky ukotvené v kolektivní smlouvě. České vedení rovněž vyjednalo pro své zaměstnance zajímavé příplatky (stravné a home office), možnosti odměn (čtvrtletních i ročních), týden dovolené navíc, 4 sick days, flexibilní pracovní dobu, benefity ve formě multisport karty, kurzu německého jazyka na pracovišti, slevy na kulturní akce, teambuildingové akce atd. Home office a bonusový systém byly zavedeny jako benefity, a i když s příchodem Covidu využíváme home office mnohem intenzivněji, nadále držíme několik stálých míst pro kolegy, kteří z domova pracovat nechtějí nebo nemohou. Týmové dny jednou týdně v kanceláři vnímáme jako důležitou součást fungování pobočky.
Zaměstnanci jsou pro vedení společnosti velice důležití, což se ve výsledku odráží i v anonymní anketě spokojenosti zaměstnanců, kde každým rokem česká pobočka obsazuje ta nejlepší místa v rámci celého koncernu W&W.
S přáním všeho dobrého,
Mária Zinburgová
W&W Service Gmbh, Betriebsstätte Prag
Vedení přímo v pobočce je přátelské a snaží se vyjít vstříc.
K dispozici jsou příspěvěk na stravování, částečný home office, Multisport karta, kurzy němčiny v pracovní době, částečně pružné pracovní hodiny díky kontu pracovní doby, občasná integrační setkání s fajn lidmi, výkonnostní bonusy.
Pobočka se zvětšuje díky rostoucí působnost v rámci koncernu. Dog-friendly zaměstnavatel.
Tlak zřejmě německého vedení na co nejnižší mzdy. To způsobuje demotivaci zaměstnanců a zvýšenou fluktuaci.
Vysoký stupěň kontroly zaměstnanců a jejich nízká autonomie.
Malá možnost rozvoje pro lidi na nižších pozicích.
Monotónní práce.
Jobs for people aged 50+
V poslední době bylo zaměstnáno více lidí ve věku 50+. Zaměstnavatel podle mého při přijímání zamětnance/zaměstnankyně obecně nerozlišuje podle věku, ale jiných kompetencí. Na všechny jsou ale kladeny stejně vysoké nároky.
V týmech panuje velmi milá atmosféra a pracovní prostředí je celkově pohodové, přátelské a soutěživost zde nemá prostor.
Hodně lidí využívá home office a do kanceláře dochází pouze 1x týdně. Pracuje zde hodně maminek po rodičovské dovolené a je to pro ně ideální na skloubení rodinného a pracovního života s malými dětmi. Hojně jsou využívány také zkrácené úvazky. Kladem je také velmi pěkné pracovní prostředí a jeho okolí.
Po několika pracovních zkušenostech vidím samozřejmě i zde maličkosti, které by se daly zlepšit, nicméně ve srovnání vychází firma velmi dobře.
Don't you have an account on Atmoskop.cz yet? Register
By registering you will also unlock:
Easier company tracking and receiving job offers
More accurate recommendations of companies that meet your needs
All Atmoskop content
Velmi prijemne prostredi, kancelar blizko na metru, fajn pracovni atmosfera, vstricni kolegove, Multisport karta, oceneni pracovniho nasazeni v podobe bonusu, jazykove kurzy v ramci pracovni doby, moznost HO, zkraceneho uvazku, fond pracovni doby - moznost skloubit pracovni a soukromy zivot, spolecne akce :-)
Alma Career companies will process the e-mail you provide in order to send you job offers and/or company reviews. You can manage the settings for these e-mails in your Atmoscope account. Show more | Terms of Service
Did you find W&W Service GmbH, organizační složka, Betriebsstätte Prag interesting?
Atmoskop.cz - find a job that suits you
We believe that people should have a job that fits naturally into the life they want to lead.
Ratings are anonymous and companies cannot delete them.
Don't you have an account on Atmoskop.cz yet? Register
There are 16 more comments about this company, but we are not 100% sure yet that they were written by employees. What is the difference between a confirmed and an unconfirmed review?