Komerční banka, a.s.

Přibližně 7 500 zaměstnanců
Bankovnictví
štědré benefity jistý příjem stabilní značka
štědré benefity jistý příjem stabilní značka


Přehled

Zaměstnanci si tu pochvalují

  • Řád a pravidla
  • Jistota a stabilita
  • Náročné úkoly

A o čem se zaměstnanci rozpovídali?

KB jako zaměstnavatel je známá svými benefity, od poskytnutí stravenek s vysokou hodnotou (bez doplácení ze strany zaměstnance!),…

Co dalšího se jim líbí a co jim naopak vadí?

Firemní atmosféra v kostce

Jaký je zaměstnavatel

64 %
+

Kolegové

77 %
+

Nadřízení

62 %
+

Kompletní přehled


Projděte si detaily firmy od


Komentáře zaměstnanců

Nejpřínosnější Nejnovější

  • KB jako zaměstnavatel je známá svými benefity, od poskytnutí stravenek s vysokou hodnotou (bez doplácení ze strany zaměstnance!), přes výhodná spoření, k poskytování bankovních půjček nebo jiných produktů s výhodnými úroky či podmínkami. Díky benefitům je KB solidní zaměstnavatel. Školení je na vynikající úrovni a díky praxi v bance člověk dokáže výborně komunikovat a odnese si do života spoustu informací.
  • Člověk by uvítal možnost přezkoumání své práce od osoby nezaujaté, to jest od někoho jiného než je přímý nadřízený. U KB je vysoká fluktuace, bylo by dobré se zamyslet, proč tomu tak je...... Nebylo zastání od nadřízených. Vedoucí hodnotil a rozdával prémie dle subjektivního hodnocení, zaměstnanec neměl zastání ani u vyšší pozice. Pokud si člověk chtěl vymoci nějaké přehodnocení své práce, bylo to k ničemu. Vedoucí se bavili nad stížnostmi podřízených. Naopak dokázali dát důtku za porušení pracovní kázně i kvůli pozdnímu příchodu a sebrat tak prémie na tři měsíce. Shrnutí je asi takové, že pokud držíte, pusu a krok, moc nevyčníváte, dokážete se přihrbit, bude vám v KB dobře. Na některých pozicích velmi stresující práce a člověk samozřejmě brzy zjistí, že klient se může chovat jakkoliv, kdežto vy nesmíte skoro nic.

Bývalý zaměstnanec

Z oddělení:
Zákaznická podpora

Pracoval u zaměstnavatele:
více než 5 let

Napsáno:
před více jak 1 rokem

  • Bývalého vedení a starších a velmi zkušených kolegů. Ti nastavovali i platové podmínky. Za dobře odvedenou práci a výsledky bývalé vedení dokázalo prosadit dostatečnou odměnu.
  • V současné době velmi špatné vztahy s novým nadřízeným. Obklopují se neschopnými lidmi, za kterými nebyly vidět žádné výsledky. Pomluvy a nepravdivé informace jsou samozřejmostí.

Bývalý zaměstnanec

Z oddělení:
Management

Pracoval u zaměstnavatele:
více než 10 let

Napsáno:
před více jak 1 rokem

  • zaměstnanec nic nevyplnil
  • Vyměnila bych manažery, kteří jsou na stejné pozici více než 5 let. "Stará garda" je obrovský problém, se kterým se musí KB vypořádat, jinak transformaci do moderní banky nezvládne.

Současný zaměstnanec

Z oddělení:
IT, vývoj software

Pracuje u zaměstnavatele:
méně než 1 rok

Napsáno:
před více jak 1 rokem

  • Poměrně slušné pracovní prostředí a vcelku zajimavé benefity. Kromě nadřízených vcelku férové chování kolegů.
  • Většina nadřízených včetně HR se chová a jedná doslova otřesným způsobem.

Bývalý zaměstnanec

Z oddělení:
Management

Pracoval u zaměstnavatele:
více než 10 let

Napsáno:
před více jak 6 měsíci

  • KB je skvely zamestnavatel. Ma mnoho benefitu. Muzu se na ni spolehnout
  • Strukturu - je jeste mnoho zkostnatela, vse trva strasne dlouho. Nadrizeni nejsou motivujici, ale spis demotivujici.

Současný zaměstnanec

Z oddělení:
Obsluha zákazníků, prodej na prodejně

Pracuje u zaměstnavatele:
více než 1 rok

Napsáno:
před více jak 1 rokem

  • Stravenky bez příplatku zaměstnance. Příspěvky na životní a penzijní spoření. Školení na vysoké úrovni.
  • Heslo banky zní: vyždímat a zahodit, pokud se vás chtějí zbavit, mají na to své metody - neustále vás udržují ve strachu, stresu a napětí a vyhrožují, že nedostanete bonusy - abyste makali, tak vám pořád slibují, že dostanete skvělé bonusy, ale jakmile nastane období vyplácení bonusů, tak si najdou vždy důvod proč vám museli dát nízké nebo žádné, nejčastější fráze je: přišla malá obálka (obnos peněz, který obdrží nadřízený, aby rozdělil bonusy mezi podřízené), to si zapamatujte, uslyšíte to velmi často - k lékaři se objednávejte po pracovní době, jinak absolvujete výslech proč se objednáváte v pracovní době - pokud onemocníte a jste na neschopence, tak vám bude šéf velmi často volat, kdy se vrátíte nebo bude každý den po vás něco potřebovat - každý rok musíte plnit ambiciózní obchodní plán, který se denně sleduje, pokud vám něco chybí v prodejích (např.investice, stavební spoření, penzijní spoření, úvěry) chodíte denně na kobereček, proč nemáte prodeje a co pro to děláte - nadřízení se snaží, aby mezi zaměstnanci panovala rivalita a nevraživost, aby mezi sebou soutěžili a byli větší prodeje pobočky, což má ovšem za následek stresující až nenávistnou atmosféru mezi kolegy - pokud jste na malé pobočce a máte štěstí na fajn kolegy a dobrého nadřízeného, tak váš největší stres bude akorát plnění plánů v prodejích produktů, na větší pobočce počítejte s rivalitou a ponižováním, vždycky se najde známý vašich nadřízených, který bude chtít vaši pozici. Obzvláště, pokud se vám podařilo na pozici bankovních poradců postoupit výše a mít již na starosti movitější klientelu - můžete plnit roční prodejní plán a očekávat bonusy, ale pokud šéfům neleštíte kliku, máte smůlu, jelikož vyplácení se řídí tzv. ksichtovným a je pouze na něm komu a jak je vyplatí - pokud se vás chce nadřízený zbavit, má na to různé metody, např.vás nutí, abyste podepsal dokument, že neplníte aktivity (ze zákona vás nemůže totiž vyhodit za neplnění prodejních plánů, ale neplnění AKTIVITY). Nebo absolvujete ponižující rozhovor ve vyšším managementu, který vůbec neřeší, jestli jsou tvrzení pravdivá či nikoliv a rovnou s vámi jedná jako s viníkem - další absurdita je, že i když se vám podaří udělat obchod roku a není to těsně před vyplácením bonusů, opět si do té doby najdou zase důvod proč vám je nevyplatí - nebo plníte velmi náročný plán, ale pro vyplácení bude důvod, že přišla malá obálka, protože neplnila obchodní plán celá pobočka - spousta úkolů, které na vás kladou se nedá absolutně stíhat, sice vám řeknou, že jsou zde oddělení, která pro vás připravují dokumenty, ale spoustu věcí přesto stejně přenášejí na vás - musíte plnit prodeje, mít pořád spoustu schůzek, volat kvůli různým kampaním (klienti, kteří jsou systémem vygenerováni, aby se jim zavolalo pro prodej určitého produktu a hlavně domluvení schůzky, kde se jim produkt prodá), do toho řešíte spoustu telefonátů a emailů od klientů a papírování - přechod na jinou pozici v podstatě nemožný, pokud nejste umístění v jisté části těla šéfa, jelikož na vás píše posudek - počítejte s velkou fluktuací jak kolegů, tak nadřízených, protože ti rozumní, kteří pochopí jakému obrovskému tlaku a sekýrování musí odolávat, tak raději odejdou a ti nerozumní, kteří zůstávají, protože se bojí, že budou jinde hůře placení, pak většinou končí naprosto vyhořelý. Takže, pokud se i po přečtení mých zkušeností za 9 let v KB rozhodnete přesto pracovat, tak vám přeji hodně štěstí a hodně prášků na nervy.

Bývalý zaměstnanec

Z oddělení:
Obchodník

Pracoval u zaměstnavatele:
více než 5 let

Napsáno:
před více jak 6 měsíci

  • Benefity, hodinová pauza na oběd, možnost získání certifikací, možnost růstu v rámci KB
  • Poměr mzda/náročnost práce, neustálý tlak a nespokojenost z vyšších pozic, nastavené plány, které nebylo uplně možné splnit, nestálý kolektiv, žádný seniorní kolega na pobočce, nutnost obvolávat klienty a tahat je na schůzky - ač to mnohdy nebylo pro klienta potřebné, moc velký důraz na tzv. tah na branku (prodej co můžeš), nutnost neustále doma ležet ve štosech učebních materiálů..a mě osobně nejvíce zklamalo neprodloužení smlouvy bez jediného vyjadření či konzultace semnou nebo varování..a to v době, kdy jsem měla vážné zdravotní problémy - tedy přístup k zaměstnancům nula.

Bývalý zaměstnanec

Z oddělení:
Obsluha zákazníků, prodej na prodejně

Pracoval u zaměstnavatele:
více než 1 rok

Napsáno:
před více jak 6 měsíci

  • Tradice Spolehlivost Jistota Pochopení
  • Spoustu administrativi a papírování Nesmyslné předpisy nepoužitelné v praxi Složité systémy

Současný zaměstnanec

Z oddělení:
Obsluha zákazníků, prodej na prodejně

Pracuje u zaměstnavatele:
více než 1 rok

Napsáno:
před více jak 1 rokem

  • zaměstnanec nic nevyplnil
  • Kdyz nastoupite za urcitou mzdu uz je velky problem si ji nechat zvysit. Lide co pracuji v kb treba deset let maji o nekolik tisic nizsi prijem nez novacci. Velky problem v rozvijeni. A posunu v kariere.

Současný zaměstnanec

Z oddělení:
Obsluha zákazníků, prodej na prodejně

Pracuje u zaměstnavatele:
OPTION_NOT_SHARING

Napsáno:
před více jak 1 rokem

  • Asi s tím, že mi od nich chodila vyplata pravidelně
  • Neumí si vážit svých zaměstnanců.

Bývalý zaměstnanec

Z oddělení:
Obsluha zákazníků, prodej na prodejně

Pracoval u zaměstnavatele:
více než 10 let

Napsáno:
před více jak 6 měsíci


Firemní atmosféra v kostce

Jaký je zaměstnavatel

Skloubení pracovního a osobního života
63 %
+
Stabilita a budoucnost firmy
66 %
+
Slušné a férové jednání
62 %
+

Kolegové

Spolehlivost
74 %
+
Vzájemné porozumění
78 %
+
Celková spolupráce
76 %
+

Nadřízení

Schopnost pochválit
62 %
+
Férovost
63 %
+
Důvěra
61 %
+
Celková spolupráce
62 %
+

Výše příjmu

Míra spokojenosti

58 %

Jak zaměstnanci hodnotí svůj příjem?

Za moji práci mě platí velmi dobře říká 27

Za moji práci mě platí slušně říká 51

Mohlo by to být lepší, ale nestěžuju si říká 84

Jinde by mi za stejnou práci nejspíše zaplatili lépe říká 52

Jinde by mi za stejnou práci určitě zaplatili lépe říká 40


Zasloužíte si dostat přidáno…

…slýcháte tohle u vás ve firmě?
Řekněte o tom ostatním lidem, jak to máte s příjmem.

Ohodnotím svůj příjem

Zaměstnanci doporučují

Řád a pravidla

doporučuje 105

Striktně nastavené procesy, které nékdy funguji lépe, ale někdy by to chtělo zrušit a nastavit nové, efektivnějši.

Chci si přečíst další upřesnění od 1

Jistotu a stabilitu

doporučuje 99

Jedná se o typickou korporátní kulturu. Procesy se příliš často nemění, mnoho lidí ve firmě zůstává mnoho let. Kultura je tradiční a konzervativní.

Chci si přečíst další upřesnění od 1

Náročné úkoly

doporučuje 84

Možnost kariérního postupu

doporučuje 83

Pokud je možnost přestoupit do jiného oddělení, za lepši peníze, na lepší pozici, není problém

Chci si přečíst další upřesnění od 1

Možnost učit se novým věcem

doporučuje 79

Finanční obor je velmi dynamický, který se neustále mění dle potřeb klientů. Zároveň respektuje legislativní změny. Je potřebná ochota studovat a doplňovat si průběžně své znalosti, které je nutné porovnávat, tak aby byl člověk skutečným odborníkem ve svém oboru.


Komu byste doporučili svoji firmu?

Lidem, kteří hledají…

Jdu doporučit


Na čem mi v práci nejvíce záleží?